Marki, które posiadają sklepy internetowe, bardzo często oferują swoim klientom różnego rodzaju promocje. To właśnie dlatego w niektórych okresach można natrafić na bardzo okazyjne ceny. Istnieje jednak przekonanie, że większość z nich to tzw. pic na wodę, czyli obniżka, która dobrze wygląda tylko na papierze, a w rzeczywistości jest zwykłym chwytem marketingowym. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak nie dać się oszukać i trafić na naprawdę dobre okazje, na których w rzeczywistości uda nam się zaoszczędzić.
Gdzie szukać promocji?
Dobre kody rabatowe można spotkać np. na stronie, która już ze względu na treść domeny może to sugerować – https://www.dobrekody.pl . Tego typu witryny to pewnego rodzaju zbiory zniżek do różnych sklepów. Znajdziemy tutaj wszystkie najpopularniejsze marki. Będą to kody przydzielane zarówno na zamówienia online, jak i na zakupy w sklepach stacjonarnych. Wystarczy dotrzeć do interesującej nas zniżki i pobrać kod. Jeżeli zdecydowaliśmy się na zakupy w sklepie internetowym to, gdy dodamy już do koszyka wszystkie interesujące nas produkty, w karcie podsumowania powinniśmy znaleźć specjalną rubrykę, w której będzie miejsce na wpisanie kodu, wystarczy przepisać dokładnie ciąg cyfr i liter, a od kwoty, jaka przyszłoby nam zapłacić, zostanie potrącona odpowiednia zniżka. W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym również można korzystać z rabatów. Wtedy to przy kasie wystarczy pokazać kod, który otrzymaliśmy. Niektóre sklepy posiadają również dedykowane aplikacje mobilne, na które to kody przyznawane są personalnie dla konkretnego klienta.
Za co otrzymamy kupony rabatowe?
To bardzo rozległa tematyka, ponieważ sklepy i marki chwytają się bardzo wielu form promocji. Najczęściej zniżki przydzielane są z okazji okresów i dni w kalendarzu, którym sprzyjają różnego rodzaju promocje. Będą to Święta Bożego Narodzenia, walentynki, czarne piątki itd. Przecenionego asortymentu można szukać również po sezonie. To właśnie dlatego lepiej kupić buty zimowe latem, a kurtkę na wiosnę. Inna forma to otrzymywanie kodów w zamian za jakąś mikro aktywność, którą musi wykonać klient. Najczęściej będzie to polubienie fan page’a na Facebooku, Instagramie, lub np. zapisanie się na newsletter. To obopólna korzyść, ponieważ marka zyskuje dzięki temu dodatkową powierzchnię reklamową, a w zamian nagradza konkretnego klienta np. 10-procentową zniżką. To bardzo uczciwa wymiana, która niejako reguluje rynek zakupowy. Należy jedynie pamiętać, że takie zniżki są najczęściej jednorazowego użytku, dlatego kod wpisany drugi raz lub przez inną osobę, najpewniej nie zadziała.