Od lat słyszymy, że drukowane materiały reklamowe to już przeszłość, bo ludzie coraz więcej czasu spędzają w Internecie. Rzeczywiście media cyfrowe stanowią ważny element strategii marketingowych, ale w wielu firmach prowadzone tam działania są uzupełniane działaniami offline. Zobaczmy zatem, gdzie zamawiać materiały reklamowe i na co zwracać uwagę.
Różne możliwości druku
Podstawowe materiały reklamowe, które są drukowane w niemal każdej firmie, to wizytówki, papier firmowy i ulotki. Dość często drukuje się również notesy z logo, kalendarze z danymi firmowymi, certyfikaty, dyplomy i inne druki personalizowane. Możliwości jest naprawdę bardzo wiele, dlatego w sytuacji, gdy firma ma różne potrzeby związane z drukiem, to warto szukać drukarni, która może zaoferować jak najszerszy asortyment wydruków. Dzięki temu, jeśli po pierwszym zamówieniu współpraca będzie się dobrze układać, przy kolejnych nakładach nie trzeba będzie szukać nowej drukarni, lecz wystarczy złożyć zamówienie w tym samym miejscu.
Wielkość nakładu
Drugim istotnym aspektem, który należy brać pod uwagę szukając drukarni, jest nakład. Niektóre drukarnie nie zajmują się małymi zamówieniami i w sytuacji, gdy potrzebujemy kilka, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset wydruków danego rodzaju, możemy usłyszeć, że to za mały nakład i drukarnia nie podejmie się wykonania tego zadania. Nie dla każdej firmy będzie to duża wada, ale z pewnością będzie to spore utrudnienie dla małych firm, które zlecają druk materiałów reklamowych w ilościach dużo mniejszych niż międzynarodowe korporacje. W niektórych drukarniach możliwy jest druk nawet kilku egzemplarzy danego rodzaju, dlatego przy mniejszych nakładach warto szukać takich drukarni, które oferują takie możliwości.
Łatwość wyceny
Przy zlecaniu druku materiałów reklamowych warto zwrócić uwagę na łatwość wyceny. Jeśli zlecamy ciągle druk produktów tego samego rodzaju, to nie jest to aż tak istotne. Jeśli jednak nasza strategia reklamowa wymaga posiadania wielu różnych ulotek, plakatów czy katalogów, to szybka wycena będzie konieczna. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest drukarnia internetowa, która na swoich stronach internetowych umożliwia wycenę online. Dzięki tej możliwości nie tylko od razu wiadomo ile będzie kosztował druk, ale możemy samodzielnie sprawdzić, jak zmienią się koszty, jeśli zmieniony zostanie któryś z parametrów wydruku. To pozwoli szybko otrzymać odpowiedź na pytanie ile kosztuje druk, bez konieczności wykonywania kolejnych telefonów lub pisania kilkunastu maili, poprzedzających złożenie zamówienia.