Jeżeli jesteś osobą ceniącą sobie niezależność i lubiącą wzywania, możesz pomyśleć o stworzeniu własnego, biznesu domowego. Bycie swoim własnym szefem, potrafi dać ogromną motywację do rozwoju i pracy nad własnymi słabościami. Pracując w domu, nikt nie będzie cię pospieszał, sam będziesz decydować w jakim formacie czasowym pracujesz. Oczywiście jest to ryzykowne, jeśli jesteś osobą o wyjątkowo słabym charakterze, która ma problemy z automotywacją. Wówczas, pozostając w domu, prawdopodobnie będziesz miał ogromny problem, żeby pozbyć się piżamy i usiąść do pracy. Jeśli na pytanie, jaki biznes chcesz prowadzić, nadal odpowiadasz ‚domowy’, to pamiętaj, że dobrym pomysłem jest wydzielenie sobie przestrzeni, s której pracujesz. Uwierz, że prościej ci będzie skupić się na swoich obowiązkach będąc normalnie ubranym i siedząc przy biurku, niż leżąc w łóżku, w domowych dresach. Pracując, wycisz wszystkie rozpraszacze. Jesteś w pracy. Nawet jeśli nie ruszyłeś się z domu. A jaki biznes można prowadzić w ten sposób? To już wszystko zależy od ciebie. Możesz programować, pisać, oddawać się zajęciom twórczym, prowadzić stronę internetową, być tłumaczem, prowadzić księgowość. Pomysłów i możliwości jest mnóstwo.
A może by tak współpraca?
Poszukując najlepszej dla siebie odpowiedzi, na pytanie, jaki biznes założyć, nie musisz działać sam. Może masz jakichś znajomych, przyjaciół albo członków rodziny, którzy podzielają twoje pasje i zainteresowania? Nie od dziś wiadomo, że dobrze jest robić to, co się lubi, bo wtedy praca przestaje być pracą. Może nie jest to stuprocentowo prawdziwe stwierdzenie, ale jednak w dużej mierze można się z nim zgodzić. Zastanów się, czy byłbyś w stanie współpracować z kimś dobrze ci znanym. Czy umiałbyś stworzyć z taką osobą relacje biznesową. Jeśli tak, to warto spróbować. Wspólne prowadzenie biznesu zdecydowanie cię odciąży i pozwoli na większą elastyczność w podziale obowiązków. Zanim jednak w ogóle przystąpisz do zastanawiania się nad tym, jaki biznes chcesz założyć, przeanalizuj swoje (i wspólnika) mocne oraz słabe strony. Zastanów się, co cię interesuje, co jest dla ciebie w pracy ważne. Może nie wyobrażasz sobie siedzenia za biurkiem bez kontaktu z innymi? A może wręcz przeciwnie, bezpośrednia relacja z klientem jest czymś co cię stresuje? W jakim wymiarze godzinowym chcesz pracować? Wolisz pracę ciągłą, czy na przykład wykonanie trzech albo czterech dużych projektów w miesiącu? Nie zapomnij też ustalić, na ile jesteś w stanie żyć pracą. Czy wolisz zamknąć pracę za drzwiami gabinetu i wrócić do niej dopiero następnego dnia? Kiedy już ustalisz te i inne tego typu kwestie, możesz przejść do wybrania branży, z którą planujesz wiązać swój biznes. Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, udaj się do odpowiedniej osoby, która udzieli ci wszelkich informacji, potrzebnych od strony prawnej. Teraz pora na stworzenie biznensplanu. Bez dobrego rozplanowania, nawet najlepszy pomysł może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.