Co warto wiedzieć o papierowych teczkach firmowych? Poznaj różne zastosowania i rodzaje teczek ofertowych i dowiedz się, dlaczego są jednym z najchętniej drukowanych materiałów reklamowych.
Po co komu teczki firmowe?
Mówi się, że firmowe teczki papierowe żyją dłużej niż sama oferta. To prawda, a główny sekret ich popularności tkwi w doskonałym połączeniu funkcji praktycznej z reklamową. Tekturowe teczki pozwalają wygodnie segregować dokumenty, dając przy tym bardzo dużą przestrzeń reklamową. Zarówno okładkę, jak i wnętrze teczki można wypełnić reklamą firmy – kolorami brandowymi lub naszym logo. Wszystkie 4 strony teczki można też wypełnić zdjęciami, hasłami reklamowymi i dowolną kreacją. Dzięki dobrej jakości druku i sztywnemu podłożu – niemal każdy pomysł będzie się prezentować imponująco.
A teraz przejdźmy do konkretów – do czego mogą się przydać teczki firmowe?
- Drukując teczki firmowe – otrzymujemy nie tylko przydatny gadżet, ale też dodatkowy nośnik reklamowy.
- Papierowe teczki ofertowe są niezastąpione w każdym biurze – ułatwiając segregowanie i przechowywanie dokumentów.
- Teczki są niezastąpione podczas szkoleń i spotkań biznesowych.
- Przydają się też podczas rozmaitych targów i konferencji biznesowych. Tutaj nie tylko ułatwiają wygodne zebranie i wręczenie materiałów reklamowych, ale mogą też być wygodną podkładką do pisania.
- Teczki firmowe mogą być praktyczną oprawą oferty handlowej, wręczanej kontrahentom, klientom lub współpracownikom.
- Dzięki nim wieść o naszej firmie rozniesie się sama.
Teczki papierowe – rodzaje i parametry
- Teczki firmowe najczęściej różnią się gramaturą papieru i rodzajem uszlachetnienia.
- Tradycyjnie Występują w formacie A4 na podłożu kredowym 350 g. Jest to optymalna gramatura, gdyż teczka jest sztywna i elegancka, a cena wciąż atrakcyjna.
- Papierowe teczki mogą być drukowane jednostronnie, kolorowo (oznaczenie – 4/0) lub dwustronnie kolorowo (czyli 4/4).
- Teczki często są dodatkowo pokrywane folią, a niekiedy dodatkowo lakierem wybiórczym UV (dla podkreślenia detali).
Co ważne, jeśli chcemy wydrukować teczkę w bardzo intensywnych kolorach, warto ją dodatkowo pokryć folią. Nie tylko wyeksponuje ona kolory, ale dodatkowo zmniejszy ryzyko pękania farby w ruchomych częściach teczki.
- Istotnym parametrem, o który mogą nas zapytać w drukarni, jest też bigowanie teczki. Czym jest bigowanie? Jest to specjalne wytłoczenie, pozwalające na bezpieczne zginanie, bez ryzyka łamania podłoża i pękania wierzchniej warstwy – farby lub lakieru.
- Najczęściej mamy do wyboru teczkę jednobigową lub dwubigową (zwykle 5,5 mm). Mówiąc bardziej obrazowo – teczka jednobogwowa pozwala zmieścić około 30 arkuszy papieru, z kolei ta dwubigowa, z łatwością zmieści nawet 60 kartek.
- Na deser – przydatne dodatki. Niektóre teczki posiadają wcięcie na wizytówki i różne kolory gumek do wyboru. Różne są też sposoby zamykania – na gumkę, sznurek lub po prostu składane (te zwykle występują jako jednobigowe).
Podsumowując – papierowe teczki ofertowe to duży format – i jeszcze większe możliwości reklamowe (przy stosunkowo niskiej cenie). Dzięki dobrej jakości podłoża i druku – będą one nie tylko przedłużeniem oferty, ale także doskonałym nośnikiem reklamowym. Dzięki wielu możliwościom personalizacji teczek firmowych – z łatwością można stworzyć teczkę idealnie dopasowaną do naszych potrzeb. To do dzieła!