Reklama w Sieci zyskuje coraz większą popularność. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ zalet takiej reklamy jest naprawdę bardzo dużo. Docieranie do znacznie szerszego grona odbiorców, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnej reklamy, to tylko jedna z nich. Przyjrzyjmy się zatem, jakie dokładnie zalety niesie za sobą odpowiednio przygotowana kampania reklamowa Google Ads.
Co to jest kampania Google Ads?
Zanim przejdziemy do dokładnego omówienia, jakie zalety niosą ze sobą kampanie Google Ads, warto jest odpowiedzieć sobie na pytanie, co to właściwie jest za kampania. Z pewnością każdy, kto korzysta z wyszukiwarki Google, zauważył, że po wpisaniu konkretnych zapytań, wyskakują nam różne strony, które pasują do naszego zapytania. Przed naturalnymi wynikami wyszukiwania, pojawiają się reklamy stron. To właśnie nic innego, jak reklama Google Ads – informacja o stronie, zawierająca konkretne frazy i kierująca nas w konkretne miejsce na danej stronie, dodatkowo opatrzona zielonym opisem “REKLAMA”. Założenie kampanii Google Ads, jest bardzo proste. Użytkownik, który zobaczy taką reklamę, kliknie w nią. Zostanie przekierowany w miejsce na stronie, w którym np. Może dokonać zakupu konkretnego produktu. Szansa na to, że tak się stanie, jest znacznie większa, aniżeli miałoby to miejsce bez wdrożenia reklamy.
Zalety kampanii Google Ads
Skoro wiemy już, co to jest kampania Google Ads i jak ją rozpoznać, pora przyjrzeć się dokładnie zaletom wynikającym z jej wdrożenia.
1. Docieramy do konkretnej grupy odbiorców.
Jednym z najważniejszych założeń każdej reklamy, jest dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Wiadomo, że nie każdy może być w danym momencie zainteresowany kupnem butów, nie każdy też zawsze będzie potrzebował nowych mebli. Wdrożenie kampanii Google Ads, zakłada przede wszystkim dopasowanie grupy docelowej, której reklama będzie wyświetlana. Jesteśmy w stanie to bardzo dokładnie sprecyzować na etapie przygotowywania reklamy. Możemy nie tylko określić wiek i płeć naszych odbiorców, ale też zainteresowania. Co więcej, możemy też dopasować czas wyświetlania się naszej reklamy. Ten ostatni czynnik jest ściśle związany z poznaniem grupy docelowej.
2. Sam decydujesz, jaki budżet chcesz przeznaczyć na reklamę.
Kolejną, bardzo ważną kwestią, jeśli chodzi o reklamę Google Ads, jest bardzo duża elastyczność, jeśli chodzi o ustalenie jej budżetu. To my decydujemy, jak duży budżet chcemy przeznaczyć na reklamę. Co więcej, ustalając czas jej trwania oraz godziny wyświetlania, także możemy zwiększać budżet. Przykładowo: jeśli wiemy, że nasza grupa docelowa odbiorców to osoby, które wykazują zainteresowanie naszymi usługami w godzinach porannych – możemy na ten czas zwiększyć budżet i np. Wyłączyć reklamę w godzinach wieczornych. Możemy również nie wyłączać reklamy w godzinach wieczornych, a np. Jedynie zmniejszyć budżet. Taka duża elastyczność, to jedna z najważniejszych zalet, jeśli chodzi o kampanię Google Ads.
3. To Ty odpowiadasz za treść reklamy.
Czynnikiem, który zdecydowanie można zaliczyć na poczet zalet kampanii Google Ads, jeśli możliwość samodzielnego tworzenia tekstu reklamy. To my decydujemy, jak ma on wyglądać. Co więcej – możemy ten tekst także modyfikować wedle naszych potrzeb.
4. Reklama za darmo? Tak!
Niekwestionowaną zaletą, jeśli chodzi o kampanię Google Ads, jest to, że w zasadzie jest to darmowa reklama. Prawda jest bowiem taka, że Google nie pobiera absolutnie żadnych opłat za wdrożenie kampanii. Jedyne koszta, które ponosimy, to budżet kampanii, czyli koszt jednego kliknięcia użytkownika. Innymi słowy: budżet wykorzystujemy tylko i wyłącznie na pozyskanie użytkownika. Nie wnosimy żadnych, dodatkowych opłat do Google z racji uruchomienia kampanii.
5. Statystyki i skuteczność kampanii, czyli realne wyniki
Jako świadomi przedsiębiorcy, chcemy wiedzieć, na co dokładnie wydajemy nasze pieniądze. W przypadku kampanii Google Ads, jest to jak najbardziej możliwe. Kampania ta, daje nam możliwość dokładnego śledzenia statystyk. Jesteśmy w stanie sprawdzić kto, ile razy i w jakich godzinach, klikał w naszą kampanię. Dodatkowo, jesteśmy w stanie zweryfikować, na podstawie porównania kosztów reklamy i sprzedanych usług, czy wdrożona przez nas kampania była dla nas opłacalna. Takich możliwości nie mamy, jeśli np. Zdecydujemy się na reklamę w radiu, telewizji czy gazecie.
6. Intuicyjność obsługi kampanii reklamowej
Prawdą jest, że przygotowanie kampanii – dobór fraz kluczowych oraz ustalenie budżetu, to dość skomplikowane kwestie. Najlepiej jest ustalić je w porozumieniu ze specjalistą od kampanii Google Ads. Jednakże samo wdrożenie kampanii, czyli wpisanie tekstu, ustalenie zmiennych i innych współczynników, które są istotne dla skuteczności reklamy, jest niezwykle intuicyjne. Interfejs kampanii jest bardzo przyjazny dla osoby, która wdraża wcześniej przygotowaną kampanię.
7. Rezultaty widoczne od razu po wdrożeniu kampanii
Zaletą, której w żaden sposób nie można pominąć, kiedy mówimy o kampanii Google Ads, jest to, że jej rezultaty są dla nas widoczne praktycznie od razu, po jej wdrożeniu. Nie musimy czekać na wyniki kilka miesięcy – tak, jak ma to miejsce np. W przypadku pozycjonowania. Kampania Google Ads, jest pod tym względem jednym z najszybciej działających sposobów na pozyskanie klientów oraz zwiększenie świadomości naszej marki.
Reasumując, kampania Google Ads, jest obecnie jedną z najbardziej popularnych form reklamy w Sieci. Wpływ na to mają przede wszystkim czynniki takie jak: brak ukrytych kosztów prowadzenia kampanii czy bardzo szybkie rezultaty. Nie ma się zatem czemu dziwić, że coraz większa ilość przedsiębiorców decyduje się właśnie na taką formę reklamy.