Obsługa klienta to jedno z najważniejszych działań firmowych, które znacząco wpływa na sprzedaż produktów i usług. Małe, średnie i duże przedsiębiorstwa przykładają szczególną uwagę do systemu obsługi klienta. W przypadku małych przedsiębiorstw obsługą często zajmują się właściciele firmy. To od nich zależy, w jaki sposób będą komunikować się z klientami i przekazywać im informacje odnośnie swoich oferowanych produktów i usług. Średnie i duże przedsiębiorstwa obecnie stawiają na fachową i dobrze zorganizowaną obsługę klienta. W tym celu tworzą specjalne działy np. call center odpowiadające za wzorową komunikację z klientem.
Obsługa klienta w centrali oraz punktach sprzedaży musi spełniać podstawowe zadania, są to między innymi:
- pozyskiwanie nowych klientów
- utrzymanie dobrych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami
- zaspokajanie potrzeb informacyjnych klientów
- przyjmowanie zleceń, reklamacji i skarg
- monitorowanie systemu CRM
Zalety posiadania dobrze zarządzanego systemu obsługi klienta
Dobrze funkcjonujący system obsługi klienta pozwala firmie skutecznie zwiększyć ilość swoich klientów, nawet o 20% miesięcznie. Skraca czas dostarczenia aktualnych cenników, formularzy, rabatów i materiałów promocyjnych. Dodatkowo gwarantuje lepszą skuteczność obsługi klienta i szybsze rozpatrywanie ich reklamacji lub skarg.
Prawidłowo zarządzany system obsługi klienta potrafi zmniejszyć ilość klientów nie decydujących się na dalsze korzystanie z oferowanych usług. Według licznych badań wiele przedsiębiorstw znacząco zmniejszyło grono klientów zaprzestających korzystania z oferty firmy, aż o 15%. Taki wynik jest naprawdę szokujący i godny pozazdroszczenia, dlatego też obecnie obsługa klienta musi być prowadzona na najwyższym poziomie, aby zagwarantować stały rozwój i duży przychód dla firmy. Doskonałym rozwiązaniem, z którego bez wahania powinny korzystać różnego rodzaju przedsiębiorstwa jest innowacyjny system obsługi– Systell Contact Center.
Jak zmienia firmę dobrze funkcjonujący system obsługi klienta?
Obsługa klienta w centralach oraz punktach sprzedaży głównie opiera się na wzajemnym zrozumieniu, pracy z klientem, wysłuchiwaniu jego potrzeb, dobieraniu spersonalizowanej oferty, a także budowaniu pożądanego wizerunku. Współcześnie wszystkie te zadania możliwe są do spełnienia dla każdej firmy, dzięki wykorzystaniu Systell Contact Center.
System Systell Contact Center pozwala w szybkim czasie zwiększyć zyski firmy. Dzieje się tak, ponieważ obecni klienci firmy otrzymują fachową i na najwyższym poziomie obsługę. Nie muszą czekać na połączenia i automatycznie są obsługiwani przez kompetentne osoby. Bezpośrednio trafiają do właściwego działu – rozpatrywanie reklamacji, skargi, zapytania ofertowe lub infolinia ogólna.
Dodatkowo sprawnie działający system obsługi klienta daje ogrom korzyści dla przedsiębiorcy oraz konsultantów. Procesy komunikacyjne nie tylko opierają się na obsłudze klienta, ale również wiążą się z przeróżnymi działaniami i dokumentami, które mają duży wpływ na efektywną obsługę każdego potencjalnego bądź już obecnego klienta. Przedsiębiorcy posiadający produktywny system obsługi mogą dokładnie i dyskretnie kontrolować swoich pracowników. Otrzymują możliwość wglądu w stare rozmowy, wiadomości i nieodebrane połączenia, dzięki temu z łatwością oceniają pracę swoich konsultantów. Ponadto Systell Contact Center umożliwia przedsiębiorcom tworzenie przejrzystych wykresów dokładnie obrazujących efekty działań firmy.