Prowadzenie działalności e-commerce, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się łatwe i przyjemne, w rzeczywistości stanowi ogromne wyzwanie logistyczne. Każdy przedsiębiorca podejmujący się uruchomienia sklepu internetowego musi podjąć szereg istotnych decyzji, które determinują widoczność e-sklepu w sieci i wpływają na proces budowania pozytywnego wizerunku marki.
Na sukces w branży e-commerce składa się wiele czynników, wśród których nie sposób nie wyróżnić procesu wysyłki produktów. Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej do nowego sklepu internetowego to decyzja, która musi być dobrze przemyślana.
Kurier dla sklepu internetowego – asortyment e-sklepu
Niezwykle ważnym czynnikiem, który wpływa na wybór kuriera w branży e-commerce jest asortyment sklepu internetowego. Standardowe rozmiary towarów mają niemałe znaczenie w kontekście wyboru odpowiedniego przewoźnika, który zajmie się transportem nie tylko drobnych przesyłek kurierskich, ale również paczek gabarytowych o wadze sięgającej nawet do 70kg. Przed skorzystaniem z usług konkretnego kuriera warto dokładnie zapoznać się z przewodnikiem po usługach kurierskich dla Klienta Biznesowego, gdzie znajdują się informacje nt. Dopuszczalnych wymiarów paczek.
Kurier do sklepu internetowego a liczba paczek
Przed nawiązaniem współpracy z firmą kurierską warto oszacować, ile paczek miesięcznie wygenerujemy. Obliczenie średniej liczby wysyłek w skali miesiąca jest zadaniem trudnym, zwłaszcza dla nowych sklepów internetowych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w e-commerce. Jest to jednak informacja niezbędna do tego, aby wybrać najbardziej optymalny pakiet usług kurierskich, co pozwala zredukować zbędne koszty logistyczne do minimum. Odpowiedni kurier dla małych firm to taki, który pozwala dostosować cenę za przesyłki kurierskie do indywidualnych możliwości finansowych Klienta Biznesowego, przez co on z kolei może zaoferować atrakcyjne koszty dostawy Klientom e-commerce.
Jaki kurier do sklepu internetowego – elastyczny
Każdy, kto prowadzi sklep internetowy doskonale wie, jak ważną częścią działalności e-commerce jest sprawdzony kurier, który pozwala zachować terminowość dostawy przesyłek. Na polskim rynku działa coraz więcej przewoźników, wśród których niezachwianą pozycję zachowuje InPost – operator logistyczny z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży kurierskiej. Wprowadzenie innowacyjnej usługi Paczkomatów InPost, które cieszą się ogromną popularnością to nie jedyne sukcesy marki. Elastyczność i różnorodność oferty skierowanej do mniejszych i większych Klientów Biznesowych i e-commerce pozwala kreować pozytywny wizerunek nowych e-sklepów poprzez zachowanie płynności wysyłki zamówień. InPost to nie tylko wygodne Paczkomaty – firma posiada w swojej ofercie paczki kurierskie, paczki gabarytowe, paczki dłużycowe oraz palety.