Jak wygląda proces założenia franczyzy szkoły językowej

Franczyza edukacyjna to jeden z najbardziej rozpowszechnionych modeli prowadzenia szkoły językowej. Pozwala on uniknąć wielu błędów, przykrych biznesowych niespodzianek, które pojawiają się w momencie samodzielnego budowania wszystkiego od podstaw.

Znajdź dobrego partnera

Kiedy już zdecydujesz, że szkoła językowa to Twoje biznesowe marzenie, przychodzi czas na ustalenie modelu, w jakim zamierzasz prowadzić tego typu działalność. Możesz ją oczywiście założyć samodzielnie, natomiast wymaga to zdecydowanie więcej zaangażowania, wiedzy i czasu niż w przypadku modelu franczyzy. Doświadczenie w sferze edukacji, nauczania języka obcego, lektoratów lub zarządzania placówką edukacyjną jest tutaj bardzo pomocne, części jednak problemów administracyjnych, prawnych, organizacyjnych możesz jednak nie przewidzieć. 

W przypadku franczyzy możesz zaś liczyć na gotowy, sprawdzony schemat postępowania oraz wsparcie przy otwarciu biznesu. Warto z pewnością uważnie przyjrzeć się ofertom franczyzy edukacyjnej dostępnym na rynku i je uważnie ocenić. Nie tylko pod kątem finansowych oczekiwań franczyzodawcy, ale i tego, co jest Ci on w stanie zaoferować w zamian.  

Jak wybrać franczyzę edukacyjną?

Franczyza edukacyjna to model współpracy biznesowej, w której działasz pod szyldem sprawdzonej i rozpoznawalnej w danym regionie marki. Za tę możliwość płacisz określone środki (najczęściej jest to ustalony procent od przychodu). Często pojawia się także konieczność uiszczenia opłaty wstępnej, choć tej nie wymagają wszystkie marki oferujące franczyzę edukacyjną. 

Musisz także spełnić określone wymagania partnera (np. mieć za sobą doświadczenie edukacyjne). Zakres franczyzy powinien być jasny i precyzyjny: https://universe.earlystage.pl/franczyza/franczyza-szkoly-jezykowej

Z pewnością warto szukać partnera, który oprócz logo i nazwy marki da Ci:

  • dostęp do know-how (biznesowego, administracyjnego, organizacyjnego, HR-owego, marketingowego i IT), 
  • pracę w oparciu o nowoczesne metody dydaktyczne (musisz się liczyć z tym, że coraz częściej klienci pytają o to, w jaki sposób dzieci uczą się w danej szkole, jak szybko przychodzą efekty, jak przebiega rozwój językowy, z jakich podręczników korzystają uczniowie),
  • wsparcie metodyczne, dostęp do materiałów edukacyjnych do samorozwoju,
  • dostęp do materiałów szkoleniowych dla nauczycieli, np. https://universe.earlystage.pl/.
  • gotowe materiały promocyjne do wykorzystania (wzory plakatów, ulotek, wizytówek, rollupów itp.).

Narzędzia do pracy online dla nauczycieli i uczniów są niezbędne doefektywnego prowadzenia biznesu także w pandemii, nawet jeśli planujesz otworzyć szkołę stacjonarną Takie wsparcie ze strony franczyzodawcy również będzie istotne. Podobnie jak możliwość uczestnictwa w projektach międzynarodowych czy bezpłatnych szkoleniach. W ten sposób dostajesz nie tylko poduszkę bezpieczeństwa, umożliwiającą sprawne uruchomienie szkoły, lecz także trampolinę do jej dynamicznego i efektywnego rozwoju. To w kontekście franczyzy edukacyjnej jest bardzo istotne. Przynosi bowiem wymierne korzyści zarówno jednej, jak i drugiej stronie biznesowego kontraktu.