wtorek, Grudzień 1, 2020

Jak wybrać własny kredyt gotówkowy?

0
kredyt gotówkowy

Kredyt powinno się wybierać przede wszystkim świadomie. Już dłuższego czasu w Polsce funkcjonuje prawo, które zakłada, że każdy, kto chce zawrzeć umowę kredytową, musi zostać poinformowany o wszystkich jej szczegółach. Oczywiście mowa tu nie o czytaniu całych stron zapisanych drobnym drukiem, a najważniejszych informacjach odnoszących się między innymi do kosztów. Najważniejsze to wiedzieć, że żaden pracownik banku nie może kłamać na temat przedstawianej oferty. Warto więc wiedzieć, o co zapytać, żeby nie przeoczyć niczego istotnego.

Kalkulator kredytowy – do czego służy?

Narzędzia takie jak kredyt gotówkowy kalkulator – Direct.money.pl tak jak i cała strona Direct Money powinny być znane każdemu, kto poszukuje kredytu gotówkowego. Szczególnie warty uwagi jest sam kalkulator kredytowy, w którym można szybko i łatwo obliczyć koszty kredytu, podając jego kwotę, okres kredytowania, oprocentowanie, czy prowizję. Co ważne za wyliczeniami pojawiają się rzeczywiste oferty kredytu od różnych banków, przez co obliczenia zostają od razu porównane z rzeczywistą sytuacją rynku finansowego.

Kredyt gotówkowy kalkulator działa także poniekąd jako porównywarka ofert kredytowych. W jednym miejscu pojawiają się aktualne oferty płynące z różnych banków, które łatwo ze sobą porównać. Różnią się one między sobą dodatkowymi kosztami kredytu oraz warunkami jego udzielenia. Może się wydawać, że to te najtańsze oferty wybierane są praktycznie zawsze – bo dlaczego ktoś miałby się zdecydować na droższy kredyt? Warto jednak pamiętać, że czasem konkretne warunki udzielenia kredytu po prostu muszą być droższe. Oczywiste jest, że kredyt będzie najpewniej kosztował więcej wtedy, gdy zwiększy się jego okres kredytowania, czyli jednocześnie ilość rat do spłacenia. Biorąc kredyt na 48 miesięcy trzeba liczyć się z wyższym jego kosztem, niż w przypadku umowy zawieranej na 6 miesięcy. Mimo tego czasem to dłuższy okres kredytowania okazuje się korzystniejszy w przypadkach takich, jak kredyt na naprawdę wysokie kwoty, które trudno spłacić w zaledwie kilka miesięcy, lub stosunkowo niewielkie zarobki utrudniające szybką spłatę zobowiązania.

Z czego składają się koszty kredytu?

Koszty kredytu to głównie prowizja i oprocentowanie. Może tam się znaleźć także ubezpieczenie kredytu, które nie jest obowiązkowe, jednak za niewielką kwotę proponuje spore bezpieczeństwo spłaty. Zabezpiecza ono przed sytuacjami takimi jak nagła strata pracy i wynikający z niej brak środków na spłatę miesięcznego zobowiązania. Prowizja i oprocentowanie może być różne zależnie od oferty. Każdy bank niezależnie ustala własne warunki udzielania kredytów, przez co wybór takich ofert jest naprawdę duży. Każdy z nich proponuje delikatnie coś innego – inny zakres dostępnych kwot czy różną długość możliwego okresu kredytowania.

O kosztach kredytu najwięcej dowiedzieć można się z całkowitej kwoty należnej do spłaty. To tam dokładnie widać, o ile różni się pożyczana suma od tej, którą będzie trzeba oddać do banku. Niestety częstym chwytem marketingowym bywa, aby informacje na temat całkowitej kwoty kredytu nie pojawiały się w szczególnie widocznym miejscu. Znacznie częściej osoba poszukująca kredytu dla siebie informowana jest na temat wysokości jednej miesięcznej raty, którą będzie ona zobowiązana spłacać. Oczywiście wysokość raty jest bardzo istotna – należy dostosować ją do osiąganych przez siebie zarobków i innych zobowiązań finansowych tak, aby nie obciążała zanadto domowego budżetu. Skupiając się jednak wyłącznie na wysokości jednej raty dość łatwo zapomnieć o podliczeniu całkowitych kosztów kredytu, które podzielone na wiele rat mogą wydawać się mniejsze niż w rzeczywistości.

Dlaczego warto zdecydować się na pobliski zakład pogrzebowy?

0
Dlaczego warto zdecydować się na pobliski zakład pogrzebowy

Dobry zakład pogrzebowy musi być wybrany bardzo pieczołowicie. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na podmioty tego konkretnego typu, które są zlokalizowane relatywnie niedaleko. Dlaczego pod wieloma względami jest to jednak znakomita decyzja?

Co sprawia, że coraz więcej osób decyduje się właśnie na taki konkretny zakład pogrzebowy? Dużo cennych informacji na ten temat znajduje się chociażby na stronie internetowej https://kalla.warszawa.pl/zaklad-pogrzebowy-warszawa-wola-czyli-dlaczego-warto-wybrac-firme-pogrzebowa-z-sasiedztwa/. Aktualnie sporo osób ma świadomość, że naprawdę będzie to dobra idea. Warto zwrócić uwagę na czynnik, że profesjonalny zakład pogrzebowy położony w stosunkowo niedalekiej okolicy to szansa chociażby na to, by zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy. W jaki sposób? Na pewno taka właśnie sprawa Cię obecnie interesuje. Między innymi można liczyć na spore oszczędności w aspekcie prywatnego czasu. Wszak zdecydowanie szybciej można załatwić formalności w pobliskim zakładzie pogrzebowym niż oddalonym na przykład o kilkadziesiąt kilometrów. Co jeszcze jest w tym momencie ważne? Dodatkowo to zaś przekłada się na spore oszczędności w aspekcie wydawanych pieniędzy. Nic zatem dziwnego, że dużo osób koniec końców stawia na relatywnie blisko położone podmioty z tej właśnie specjalizacji. Wszak oszczędność czasu i pieniędzy to naprawdę bardzo ważne zagadnienia.

Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na jakiś lokalny zakład pogrzebowy? Z tego względu, że tacy fachowcy bardzo dobrze znają się między innymi z lokalnymi proboszczami oraz jednocześnie z zarządcami cmentarzy. Ta sprawa w ogóle nie powinna być potraktowana po macoszemu… Dlaczego? Każdy pogrzeb to szereg formalności do załatwienia. Chcesz, by wszystko szło dobrze i sprawnie, a na dodatek dokładnie? W takiej sytuacji zapewni Ci to bez wątpienia lokalny zakład pogrzebowy. Warto podkreślić, że coraz więcej osób ma świadomość, że będzie to naprawdę znakomita decyzja. A obce podmioty nie zagwarantują Ci tego, że wszystko będzie wykonane dokładnie i jednocześnie błyskawicznie. Trzeba być zatem na to przygotowanym. Co jeszcze jest istotne w ramach tej właśnie sprawy? Lokalny zakład pogrzebowy nie tylko ma kontakty, co powoduje, że rozmaite sprawy mogą być załatwione tak naprawdę „od ręki”. Poza tym fachowcy bardzo dobrze orientują się w takim aspekcie, jak topografia danego miasta lub miasteczka. To także ma zaś spore znaczenie w ramach tego zagadnienia. Dlaczego? Dzięki temu fachowcy zawsze wiedzą, gdzie jechać, jak jechać itp. Znajomość konkretnego rynku pod wieloma względami także ma zatem znaczenie. Usługi będą bowiem wykonywane nie tylko profesjonalnie, ale także dokładnie.

Jakie są inne argumenty przemawiające za tym, by zdecydować się na pomoc lokalnych podmiotów z tej właśnie specjalizacji? Taki zakład pogrzebowy gwarantuje krótki czas dotyczący podejmowania stosownych kroków. W związku z tym można liczyć na to, że konkretne zadania będą zrealizowane bardzo szybko. Dla wielu osób ma to zaś spore znaczenie, prawda? Co jeszcze powinno być wyraźnie podkreślone w ramach tej właśnie konkretnej kwestii? Nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać w przyszłości z innych usług pogrzebowych. Nie możesz zbyt często (chociaż chciałbyś) odwiedzać grobu? W takiej sytuacji zdecyduj się na pomoc specjalistów. Oni zadbają między innymi o stosowny porządek itd. Jak widać, jest wiele zalet kooperowania z lokalnymi podmiotami.

Faktura korygująca, a nota korygująca

0
Faktura korygująca

Nota korygująca jest odpowiednikiem faktury korygującej. Oba dokumenty umożliwiają wprowadzenie zmian, w pierwotnej fakturze sprzedażowej. Różnią je dwie podstawowe kwestie: po pierwsze – zakres działania korekty oraz noty, a także po drugie – podmiot, który może taki dokument wystawić. Jak kształtuje się zakres każdego z nich? Kto powinien wystawić notę korygującą, a kto fakturę korygującą?

Zakres działania dokumentów i elementy faktury

Faktura składa się z różnych elementów. Elementy składowe faktury określił ustawodawca, w art. 106 ustawy o VAT. Zdecydował, że będą to kolejno:

  1. data wystawienia;
  2. kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem;

W kolejnych punktach ustalając określone przypadki, gdy faktura powinna zawierać jeszcze inne elementy, na przykład specjalne określenia, takie jak „metoda kasowa”, „samofakturowanie”, „odwrotne obciążenie”, „mechanizm podzielonej płatności”, dodatkowe podstawy zwolnień, czy inne dane wymagane przepisami.

nota korygująca

Wymienienie tych punktów jest o tyle kluczowe, że to bezpośrednio do nich – elementów faktury, w określonej kolejności będzie dalej odnosił się ustawodawca. I tak w artykule 106k ustawy o VAT zdecydował, że nota korekta może dotyczyć pomyłek, z wyjątkiem tych dotykających elementów faktury z punktów 8 – 15. Co oznacza, że z założenia punkty 1-7 mogą być zmieniane notą korygującą, natomiast zakres 8 – 15 powinien być dokonywany fakturą korygującą.

Podmiotowość wystawienia dokumentu

Ustawodawca zdecydował również, że z założenia faktura korygująca powinna być wystawiona przez podatnika, który wystawił fakturę pierwotną. Nota korygująca jest natomiast wystawiana przez nabywcę towaru lub usługi.

Podstawy prawne opracowania:

  • Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2019.1387 tj. z dnia 2019.07.25) zwana „Ustawa o PIT”;
  • Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2020.106 tj. z dnia 2020.01.23) zwanej dalej „Ustawa o VAT”

Idealne narzędzie logistyczne

0
Idealne narzędzie logistyczne

Zarządzanie każdym rodzajem firmy jest bardzo trudne i wymaga podejmowania wielu decyzji. Dla każdego, odpowiednim narzędziem jej prowadzenia jest co innego. Ktoś powie, że ważna jest reklama, ktoś odpowie, że odpowiednie oprogramowanie inny zaś zauważy, jak ważne jest pokonanie własnej konkurencji. Jednak mało kto zwróci uwagę, że szkieletem całej firmy jest jednak jej logistyka i cały transport.

Pomoc dla przedsiębiorców – zobacz jakie przepisy obowiązują w 2020

0
Pomoc dla przedsiębiorców

Sytuacja epidemiologiczna wywróciła świat do góry nogami. Wiele branż w związku z tym ucierpiało. Jednak wprowadzone zostały przepisy, które w dużym stopniu ułatwią podnoszenie firm na nogi z ciężkich kłopotów. Weszły one w życie 11 sierpnia. Pomoc dla przedsiębiorców wyniesie 120 mln zł rocznie. Nowe przepisy pozwolą przedsiębiorcom na skorzystanie z ulg na restrukturyzację niektórych należności publiczno-prawnych. Wartość takiej pomocy na wynieść około 50 mln zł rocznie. 

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/pomoc-dla-przedsiebiorcow-w-klopotach-juz-obowiazuje/ 

Polityka nowej szansy – nowa ustawa wsparcia dla biznesu

Minister Rozwoju Jadwiga Emilewicz wyjaśnia, że efekt rządowych działań to ponad 121 mld zł wypłaconych przedsiębiorcom z tarczy antykryzysowej, w tym także tarczy finansowej. Jest to pomoc dla przedsiębiorców ze skutków epidemii koronawirusa. Ma to być właśnie Polityka Nowej Szansy. Oto co mówi w tej sprawie Wicepremier i Minister Rozwoju Emilewicz: 

,,STAWA DOTYCZĄCA POLITYKI NOWEJ SZANSY TO KOLEJNY ELEMENT NASZEGO WSPARCIA DLA BIZNESU W DOBIE OSŁABIENIA NASZEJ GOSPODARKI PRZEZ PANDEMIĘ KORONAWIRUSA’’.

Na czym polega Polityka Nowej Szansy?

Polityka Nowej Szansy oferuje przedsiębiorcom w kryzysie wsparcie, które dostosowane jest prezyzyjnie do sytuacji, w której znajduje się przedsiębiorca.

Obejmują one:

  • prewencję niewypłacalności, polegającą na promowaniu strategicznego podejścia do zarządzania firmą, z wykorzystaniem różnego rodzaju instrumentów wczesnego ostrzegania przed mogącymi nastąpić sytuacjami kryzysowymi w przedsiębiorstwie,
  • stworzenie podstaw prawnych dla wsparcia finansowego przeznaczonego na ratowanie lub restrukturyzację mającego potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa znajdującego się w sytuacji kryzysowej,
  • stworzenie rozwiązań prawnych umożliwiających szybką i mało kosztowną procedurę upadłościową przedsiębiorstwa, które nie ma realnych szans na efektywną restrukturyzację,
  • wsparcie doradcze, informacyjne, psychologiczne dla przedsiębiorców planujących ponowne podjęcie działalności gospodarczej w oparciu o nabyte doświadczenia (doznaną porażkę).

Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu wyjaśnia: 

,,Polityka Nowej Szansy i przyjęta w jej ramach ustawa o pomocy publicznej stanowi odpowiedź na występujące na rynku ograniczenia związane z finansowaniem przedsiębiorstw będących w kryzysie, w tym również spowodowanych przez epidemię Covid-19, mających jednak potencjał do dalszego rozwoju.’’ 

Ponadto dodaje: 

,,Jako Agencja Rozwoju Przemysłu jesteśmy gotowi do podjęcia się nowego wyzwania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu we współpracy z biznesem, w tym również z przedsiębiorcami znajdującymi się w trudnej sytuacji, posiadamy niezbędny know-how w obszarze restrukturyzacji, którym będziemy w stanie się podzielić z beneficjentami programu.’’

Pomoc dla przedsiębiorców – forma pomocy 

Rozwiązania te przewidziane są w ustawie dla przedsiębiorcy w trudnościach:

  • w trakcie postępowania upadłościowego,
  • stanęli wobec groźby likwidacji.

Pomoc może być wyłącznie na działania restrukturyzacyjne lub jako wsparcie płynności finansowej, w związku z realizowaną restrukturyzacją. W jakiej formie będzie udzielana pomoc?

Będą to:

  • krótkookresowe pożyczki (pomoc na ratowanie),
  • tymczasowe wsparcie restrukturyzacyjne przyznawane na maksymalnie 18 miesięcy,
  • pomoc na restrukturyzację.

Zobacz też: http://www.odpowiedzialne-inwestowanie.pl/dzialalnosc-gospodarcza-w-roku-2020-jak-wyglada-obecna-sytuacja/ 

Cybanty w ofercie firmy Kristal

0
cybanty

Jednym z ważnych elementów oferty naszej firmy są wysokiej jakości cybanty. To niezbędne elementy, które służą do umacniania połączeń. Jednocześnie są wykorzystywane nawet w skomplikowanych konstrukcjach systemowych. Z pewnością warto nieco bliżej przyjrzeć się specyfice i właściwościom prezentowanych produktów.

Czym są cybanty?

Na wstępie warto poświęcić kilka słów na omówienie krótkiej definicji cybantów. Są to stalowe zaciski do rur, które równie często określane są mianem kabłąków, obejm lub strzemion. Ich cechą charakterystyczną jest specyficzna budowa i kształt U-boltów. To pozwala na idealne podtrzymywanie konstrukcji. Co istotne cybanty sprawdzają się w rozmaitych sytuacjach. Są powszechnie stosowane w wielu branżach i niezależnie od panujących warunków eksploatacyjnych. To tylko potwierdza ich uniwersalność.

Technologia produkcji cybantów

Kluczem do wysokiej jakości i trwałości produktów jest najlepszy surowiec oraz nowoczesne technologie wytwarzania poszczególnych elementów. Tak właśnie powstają oferowane przez nas cybanty. Jako producent dbamy o stałe unowocześnianie procesu produkcyjnego i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu nasze produkty „rozwijają się” i spełniają coraz bardziej wyśrubowane wymagania stawiane przez odbiorców.

Wdrożona przez nas technologia produkcji odznacza się dbałością o każdy szczegół. Stosujemy materiały oraz techniki obróbki, które zapewniają komfort i bezpieczeństwo. Produkowane cybanty są wykonywane ze stali nierdzewnej oraz materiałów, które są oznaczone w ogólnej klasyfikacji symbolami A2 i A4. Zastosowanie ocynku galwanicznego i ocynku ogniowego daje naszym klientom możliwość wyboru optymalnego rozwiązania.

Właściwości cybantów

Oferowane przez nas cybanty są przede wszystkim łatwe w montażu i uniwersalne. Bardzo ważną funkcję spełnia wspomniana przed chwilą powłoka z ocynku galwanicznego lub ogniowego. To chroni cybanty przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Dzięki temu cybanty mogą być również wykorzystywane jako element mocujący w instalacjach wewnętrznych wykorzystywanych w budownictwie mieszkaniowym oraz przemyśle. Omawiane elementy sprawdzają się także przy mocowaniu masztów antenowych. Uniwersalność cybantów oznacza nie tylko łatwość montażu. W tej kwestii równie istotna jest szybkość zarówno montażu, jak i demontażu konstrukcji.

Wybór i zastosowanie cybantów

Wybierając cybanty, należy kierować się jakością zastosowanych materiałów. Powinny one spełniać ściśle określone kryteria. Bardzo ważny jest również kształt tych elementów. Nasza firma oferuje zarówno stalowe obejmy w kształcie koła, jak i elementy trójkątne, owalne oraz kwadratowe.

Podczas zakupu cybantów można także określić klasę stali, jaka ma być wykorzystana do ich produkcji. Dzięki temu łatwiej uzyskać najlepszą jakość zacisków do rur, obejm oraz uchwytów pałąkowych.

Więcej informacji na temat cybantów zamieszczamy na naszej stronie https://www.kristal.net.pl/produkty/cybanty/320. Tam też znajduje się szczegółowa specyfikacja oferowanych elementów.

Jak w odpowiedni sposób zabezpieczyć teren budowy? Świetnym rozwiązaniem są ogrodzenia tymczasowe

0
teren budowy

Inwestycja budowlana kojarzy się przede wszystkim z konkretną budowlą, który ma powstać lub jest remontowana. Każdy budowlaniec wie jednak, że oprócz zadań typowo budowlanych, trzeba pamiętać o szeregu czynności zabezpieczających plac budowy. Chodzi tu zarówno o zabezpieczenie znajdujących się na terenie pracowników, jak i osób z zewnątrz. W kwestii pracowników obowiązują głównie przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Konieczność ogrodzenia realizowanej inwestycji wynika natomiast z przepisów budowlanych.

Obowiązek zabezpieczenia i ogrodzenia budowy

Przepisy budowlane nakładają bezwzględny nakaz właściwego zagospodarowania placu budowy jeszcze przed jej faktycznym rozpoczęciem. W skład czynności zabezpieczających wchodzi odpowiednie ogrodzenie terenu. Warto wskazać, że odpowiedzialność w tej sprawie ponosi inwestor wraz z kierownikiem budowy.

Ogrodzenie ma być zorganizowane w taki sposób, aby uniemożliwić wejście osobom nieupoważnionym. Powinno być w takim stanie, że nie będzie stanowiło zagrożenia dla ludzi i jednocześnie dobitnie informowało, że nie można przekraczać granicy placu budowy. Projekty budowlane mają to do siebie, że trwają jakiś określony czas. Standardem stało się zatem korzystanie z ogrodzeń tymczasowych.

Rodzaje ogrodzeń tymczasowych

Na rynku dostępne są różne rodzaje ogrodzeń tymczasowych. Firma Easy Fence, która specjalizuje się w dostarczaniu tego typu asortymentu, oferuje swoim klientom:

  • barierki metalowe,
  • barierki plastikowe,
  • bramy i furtki ażurowe,
  • ogrodzenia ażurowe,
  • ogrodzenia pełne,
  • przesłony do ogrodzeń panelowych,
  • akcesoria do ogrodzeń, w tym kółka jezdne, podpory, zawiasy,
  • fale świetlne.

Wybór zależy przede wszystkim od miejsca i typu projektu budowlanego, a także czasu jego realizacji. W opcji są ogrodzenia zasłaniające realizowaną inwestycję, jak i produkty ażurowe. Warto wskazać, że oferowane wyroby spełniają wszelkie normy w zakresie konstrukcji oraz wymiarów. Do tego są proste w montażu, demontażu i transporcie. Nadają się nie tylko na place budowy, ale sprawdzają również przy okazji festynów, koncertów, wydarzeń sportowych.

Firma Easy Fence proponuje swoim klientom także stróżówki, kontenery i pawilony. Budowle te zapewniają odpowiednie warunki dla osób dozorujących plac budowy, jak i ekipy budowlanej.

Czy można wynająć takie ogrodzenia?

Właściciele firmy Easy Fence mają świadomość, że niektórzy inwestorzy zamiast kupować ogrodzenie, wolą je wynająć. Warto przejrzeć ofertę firmy w tym zakresie. Znajduje się ona pod adresem internetowym:  https://easyfence.pl/uslugi/ogrodzenie-tymczasowe/.

Wszystkie zainteresowane osoby mogą kontaktować się z obsługą firmy telefonicznie oraz poprzez formularz internetowy. Załoga Easy Fence służy fachową pomocą w zakresie wyboru odpowiedniego rodzaju ogrodzenia.

Akcesoria do budowy modeli – czyli o wyposażeniu prawdziwego modelarza

0
modelarstwo

Budowanie modeli różnorodnych obiektów i urządzeń to niezwykłe i ponadczasowe hobby. Wiele osób spędza w ten sposób swój czas wolny, a swoją pasją dzieli się z rodziną, przyjaciółmi lub innymi znajomymi-modelarzami. Nie powinno to dziwić – układanie modelu potrafi być równie wciągające (a nawet bardziej!) niż układanie puzzli lub granie w gry towarzyskie. Ponadto, jest to zajęcie o dużym walorze edukacyjnym, w które warto zaangażować naszych najmłodszych. Zapraszamy do lektury, z której dowiesz się – jakie znaczenie w przypadku modelarstwa mają kleje i farby oraz z jakimi rodzajami tych substancji możemy się spotkać w sklepach dla modelarzy.

Farby szybkoschnące, wolnoschnące i inne

Nieodłącznym etapem składania każdego modelu jest – pokrycie jego powierzchni specjalną farbą. Najczęściej, dokonujemy tego pod koniec, na ostatnim etapie pracy nad naszym dziełem. W ten sposób możemy uczynić nasz model jeszcze bardziej „żywym” oraz bardziej przybliżyć go do wyglądu oryginalnego obiektu, który ma odwzorowywać.

Wybór farby nie jest sprawą całkowicie prostą. W zależności od tego, z jakiego materiału wykonany jest model, powinniśmy sięgnąć po inny zestaw farb. W przypadku modeli drewnianych – możemy z powodzeniem korzystać z niemal wszystkich farb przeznaczonych do malowania tego właśnie surowca. Dostępne farby mogą różnić się takimi parametrami jak czas schnięcia lub konieczność rozcieńczenia z innymi substancjami. W przypadku modeli metalowych – konieczne może okazać się użycie specjalnego podkładu.

Kleje stosowane w modelarstwie

Kleje to substancje nie mniej ważne. Od jakości zastosowanego kleju zależeć będzie uzyskany efekt. Najczęściej, stosujemy kleje szybkoschnące, które zastygają w krótkim czasie po zaaplikowaniu. Z klejów takich korzystamy szczególnie w przypadku małych części, które pragniemy szybko przykleić w trudno dostępne miejsce. Większość klejów stosowanych w sztuce modelarskiej to właśnie kleje szybkoschnące (ich rozbudowaną ofertę znajdziesz na stronie https://www.sklep.modelmaking.pl/pol_m_Materialy-do-budowy-modeli-158.html).

Kleje wolnoschnące to oczywiście substancje o dłuższym czasie wiązania. Stosowane są przede wszystkim w łączeniu tych części, które nie są szczególnie podatne na uszkodzenia, przesunięcia lub innego typu deformacje. Przykładowo, często korzysta się z klejów wolno schnących w łączeniu listewek lub podstaw.

Klej CA – czyli tak zwane kleje cyjanoakrylowe kontaktowe – to rodzaj klejów, który każdy z nas powinien kojarzyć. Są łatwo dostępne – zaopatrzyć się w nie możemy nawet w zwykłych osiedlowych sklepach. Często, z klejów tych korzystamy w wykonywaniu domowych napraw. W przypadku sklejania modeli, kleje takie stosuje się do łączenia elementów delikatnych, ulokowanych w trudno dostępnych miejscach lub podatnych na uszkodzenia. Niekiedy także korzysta się z nich w łączeniu większych elementów danej konstrukcji w jedną całość.

Jak wskazują specjaliści, poszczególne rodzaje klejów mogą dobrze sprawdzić się w sklejaniu jednego modelu, w innym z kolei mogą być uciążliwe. Dlatego – najlepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenia „klejenia próbnego”. W tym celu wystarczy wybrane preparaty rozprowadzić po powierzchni drewna, metalu lub tworzyw sztucznych, z których zrobione są poszczególne części, a następnie połączyć je. Ten prosty eksperyment upewni nas, czy wybraliśmy właściwy rodzaj klej do aktualnie składanego modelu.

Ciekawa praca projektanta wnętrz

0
projektant wnętrz

Urządzanie wnętrz wydaje się być niebywale prostym zajęciem. W żadnym razie tak jednak nie jest. Jeśli nie znamy się na zasadach ergonomii i funkcjonalności wnętrz, to wnętrza naszych domów nigdy nie będą urządzone w prawidłowy sposób. To z kolei wpłynie na nasze samopoczucie, gdy będziemy w takich źle urządzonych wnętrzach przebywać. Dlatego o wiele rozsądniej jest zdać się na wiedzę i doświadczenie profesjonalisty w dziedzinie urządzania wnętrz czyli projektanta wnętrz.

Kim jest projektant wnętrz?

Projektant wnętrz to specjalista od kwestii związanych z projektowaniem i urządzaniem wnętrz mieszkalnych, biurowych i usługowych. To osoba o dużym poczuciu estetyki, piękna, mająca doskonały gust. Projektanci wnętrz nieustannie się dokształcają, gdyż moda, style wnętrz, dostępne materiały ciągle ewoluują i się zmieniają. Architekt wnętrz może być osobą po studiach kierunkowych, może również ukończyć studium policealne lub przejść odpowiednie kursy. Najważniejsze jednak aby naprawdę interesowała się tematyką projektowania wnętrz.

Doświadczenie przede wszystkim

Nic nie jest tak ważne w pracy projektanta wnętrz, jak doświadczenie zawodowe. Każdy klient, który chce skorzystać z usług projektanta najpierw chce się zorientować jakie projekty dany fachowiec wcześniej już zrealizował. Dlatego każdy projektant wnętrz powinien przedstawić potencjalnemu klientowi przykładowe projekty wnętrz, które wcześniej wykonał (przykład: https://projektowaniewnetrz24.eu/projekty-wnetrz). Dzięki temu potencjalny klient będzie miał okazję zapoznać się ze stylem w jakim projektant urządza wnętrza. To czy dotychczasowe projekty danego specjalisty podobają się klientowi powinno być jednym z najważniejszych kryteriów w podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z usług.

Indywidualny projekt dla klienta

W pracy projektanta wnętrz ważne jest to, że każdy projekt dla klienta jest przygotowany w oparciu o jego indywidualne potrzeby i oczekiwania. Przez to też każdy projekt jest inny a wnętrza są urządzone w sposób wyjątkowy i niepowtarzalny. Zanim projektant zacznie projektować wnętrza domu inwestora, musi poznać jego oczekiwania odnośnie funkcji pomieszczeń, ulubionych kolorów, materiałów, motywów i struktur, każdy klient ma też swoje indywidualne oczekiwania odnośnie stylu wnętrz w jakich dobrze się czuje. Projektant musi to wziąć pod uwagę i nie może narzucać mu czegoś, z czego ten będzie niezadowolony.

Jeżeli klient nie będzie do końca usatysfakcjonowany projektem, projektant wprowadza do niego poprawki i ponownie przedstawia projekt do akceptacji klientowi. Dzięki temu obie strony będą usatysfakcjonowane po zakończeniu prac wykończeniowych.

Praca projektanta wnętrz może być bardzo przyjemna i inspirująca. Jest tak dlatego, że tworzenie nowych wnętrz daje wiele satysfakcji. Każdy projekt jest inny, a każdy klient ma swoje indywidualne potrzeby. Mimo iż praca jest bardzo angażująca i trzeba jej poświęcić bardzo dużo czasu, to zadowolenie klienta jest tego warte. Efekty końcowy pięknę wnętrze, spełniające oczekiwania i marzenia klienta wynagradza poświęcony wysiłek.  W pracy projektanta wnętrz można się więc naprawdę spełnić zawodowo.

Na czym polega i jakie korzyści zapewnia elektroniczny obieg dokumentów?

0
elektroniczny obieg dokumentów

Papierowe dokumenty w biznesie to już przeszłość. Coraz więcej świadomych firm decyduje się na przeprowadzenie procesu digitalizacji i zastąpienie dokumentacji papierowej jej elektronicznym odpowiednikiem. Digitalizacja dokumentów oraz wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów wraz z dedykowanym oprogramowaniem klasy DMS pozwalają na sprawne, efektywne oraz w pełni zgodne z duchem czasu zarządzanie firmową dokumentacją oraz skuteczne wprowadzenie przedsiębiorstwa na ścieżkę udanej cyfrowej transformacji.

ZOBACZ TEŻ