Co warto wiedzieć o papierowych teczkach firmowych? Poznaj różne zastosowania i rodzaje teczek ofertowych i dowiedz się, dlaczego są jednym z najchętniej drukowanych materiałów reklamowych.

Po co komu teczki firmowe?

Mówi się, że firmowe teczki papierowe żyją dłużej niż sama oferta. To prawda, a główny sekret ich popularności tkwi w doskonałym połączeniu funkcji praktycznej z reklamową. Tekturowe teczki pozwalają wygodnie segregować dokumenty, dając przy tym bardzo dużą przestrzeń reklamową. Zarówno okładkę, jak i wnętrze teczki można wypełnić reklamą firmy – kolorami brandowymi lub naszym logo. Wszystkie 4 strony teczki można też wypełnić zdjęciami, hasłami reklamowymi i dowolną kreacją. Dzięki dobrej jakości druku i sztywnemu podłożu – niemal każdy pomysł będzie się prezentować imponująco.

 A teraz przejdźmy do konkretów – do czego mogą się przydać teczki firmowe?

  • Drukując teczki firmowe – otrzymujemy nie tylko przydatny gadżet, ale też dodatkowy nośnik reklamowy.
  • Papierowe teczki ofertowe są niezastąpione w każdym biurze – ułatwiając segregowanie i przechowywanie dokumentów.
  • Teczki są niezastąpione podczas szkoleń i spotkań biznesowych.
  • Przydają się też podczas rozmaitych targów i konferencji biznesowych. Tutaj nie tylko ułatwiają wygodne zebranie i wręczenie materiałów reklamowych, ale mogą też być wygodną podkładką do pisania.
  • Teczki firmowe mogą być praktyczną oprawą oferty handlowej, wręczanej kontrahentom, klientom lub współpracownikom.
  • Dzięki nim wieść o naszej firmie rozniesie się sama.

Teczki papierowe – rodzaje i parametry

  • Teczki firmowe najczęściej różnią się gramaturą papieru i rodzajem uszlachetnienia.
  • Tradycyjnie Występują w formacie A4 na podłożu kredowym 350 g. Jest to optymalna gramatura, gdyż teczka jest sztywna i elegancka, a cena wciąż atrakcyjna.
  • Papierowe teczki mogą być drukowane jednostronnie, kolorowo (oznaczenie – 4/0) lub dwustronnie kolorowo (czyli 4/4).
  • Teczki często są dodatkowo pokrywane folią, a niekiedy dodatkowo lakierem wybiórczym UV (dla podkreślenia detali).

Co ważne, jeśli chcemy wydrukować teczkę w bardzo intensywnych kolorach, warto ją dodatkowo pokryć folią. Nie tylko wyeksponuje ona kolory, ale dodatkowo zmniejszy ryzyko pękania farby w ruchomych częściach teczki.

  • Istotnym parametrem, o który mogą nas zapytać w drukarni, jest też bigowanie teczki. Czym jest bigowanie? Jest to specjalne wytłoczenie, pozwalające na bezpieczne zginanie, bez ryzyka łamania podłoża i pękania wierzchniej warstwy – farby lub lakieru.
  • Najczęściej mamy do wyboru teczkę jednobigową lub dwubigową (zwykle 5,5 mm). Mówiąc bardziej obrazowo – teczka jednobogwowa pozwala zmieścić około 30 arkuszy papieru, z kolei ta dwubigowa, z łatwością zmieści nawet 60 kartek.
  • Na deser – przydatne dodatki. Niektóre teczki posiadają wcięcie na wizytówki i różne kolory gumek do wyboru. Różne są też sposoby zamykania – na gumkę, sznurek lub po prostu składane (te zwykle występują jako jednobigowe).

Podsumowując – papierowe teczki ofertowe to duży format –  i jeszcze większe możliwości reklamowe (przy stosunkowo niskiej cenie). Dzięki dobrej jakości podłoża i druku – będą one nie tylko przedłużeniem oferty, ale także doskonałym nośnikiem reklamowym. Dzięki wielu możliwościom personalizacji teczek firmowych – z łatwością można stworzyć teczkę idealnie dopasowaną do naszych potrzeb. To do dzieła!