Oprogramowanie dla firm – czym system ERP różni się od CRM?

0
1937

Systemy ERP i CRM to dwa rodzaje oprogramowania, których głównym zadaniem jest usprawnienie zarządzania określonymi procesami biznesowymi w przedsiębiorstwach. Pomimo tego, że podstawowy cel ich działania jest podobny, szczegółowe potrzeby, jakie zaspokajają systemy ERP i CRM, są różne. Przekonaj się, na czym polegają najważniejsze różnice pomiędzy popularnymi oprogramowaniami dla firm.

Systemy klasy ERP i CRM – podstawowe informacje

Systemy CRM (Customer Relationship Management) i ERP (Enterprise Resource Planning) usprawniają procesy biznesowe i pozwalają na efektywny przepływ informacji w firmie. Pierwszy z nich koncentruje się jednak wyłącznie na relacjach z klientami. Drugi – na wszystkich procesach, jakie mają miejsce w przedsiębiorstwie, m.in. sprzedażowych, finansowych, marketingowych, logistycznych.

System ERP – zastosowanie i korzyści

Wdrożenie systemu ERP ma na celu zintegrowanie danych, związanych ze wszystkimi procesami biznesowymi i pochodzących ze wszystkich firmowych serwerów, w jednym miejscu. Oprogramowanie zbiera informacje i analizuje je zgodnie z przyjętymi założeniami – tak, aby wykazywać pola, które wymagają ulepszeń i pomagać firmom w realizacji strategicznych i operacyjnych celów.

System klasy ERP może być wykorzystywany w celu:

  • Integracji procesów biznesowych, uporządkowania i standaryzacji baz danych w firmie.
  • Efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw – kontrolowania danych, związanych ze sprzedażą, zakupami czy magazynami i ograniczania kosztów.
  • Kontroli finansów przedsiębiorstwa, uzyskiwania przekrojowych analiz i prognoz, niezbędnych do podejmowania strategicznych decyzji.
  • Sprawnego zarządzania zasobami ludzkimi, zwiększenia efektywności pracowników.

Wdrożenie systemu ERP, dzięki powyższym funkcjom, może realnie wpływać na poprawę wyników biznesowych przedsiębiorstwa.

Oprogramowanie dla firm – CRM

CRM to oprogramowanie dla firm o znacznie węższym zasięgu. Wykorzystuje się je do zarządzania relacjami z klientem – przechowywania historii kontaktów, zbierania i analizowania danych dotyczących zachowań. Informacje, których dostarcza CRM, wykorzystywane są głównie przez działy marketingowe i obsługę klienta.

Dzięki wdrożeniu systemu CRM firmy są w stanie pozyskać nowych klientów i zwiększyć lojalność obecnych, a tym samym zwiększyć sprzedaż.

W które oprogramowanie dla firm warto zainwestować? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W większości przedsiębiorstw, które intensywnie się rozwijają, niezbędne okazują się obydwa systemy – ERP i CRM, ponieważ ich funkcje się uzupełniają.

 Jeśli szukasz sprawdzonych systemów ERP i CRM odezwij się do nas: https://nav24.pl/kontakt/