Konfekcjonowanie kosmetyków – na czym polega i jakie niesie korzyści?

Istnieją firmy, które specjalizują się w usługach z zakresu konfekcjonowania różnych towarów, produktów i przedmiotów. Konfekcjonowaniem określa się cały proces działań, dążący do tworzenia gotowego do sprzedaży produktu. I tak obejmuje ono pakowanie produktu w odpowiednie opakowanie jednostkowe i zbiorcze, etykietowanie, znakowanie logo, oznaczanie nazw opakowań, odpowiednie dozowanie masy produktu do opakowania.

Konfekcjonowanie jest usługą, która ma na celu porcjowanie odpowiedniej ilości produktu bądź pakowanie gotowych produktów w zestawy przeznaczone do wysyłki lub sprzedaży detalicznej. Oznacza to więc, że w ramach konfekcjonowania świadczy klient otrzymuje sortowanie, zestawienie, a także zapakowanie i oznaczenie towaru zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Do takich działań wykorzystuje się specjalistyczne maszyny i linie pakujące, rzadziej wszystko odbywa się wyłącznie za pomocą pracowników. Sprawdź, gdzie można skorzystać z usługi konfekcjonowania kosmetyków: http://customeritum.pl/oferta/co-packing/konfekcjonowanie.

Sposoby konfekcjonowania kosmetyków

Wybór metody konfekcjonowania kosmetyków uzależniony jest od rodzaju pakowanego produktu, rodzaju opakowania i zamierzonego sposobu dystrybucji. Najczęściej spotykanymi metodami, jakie oferowane są przez firmy zajmujące się konfekcjonowaniem oferują przepakowywanie, foliowanie i insertowanie towarów. Przepakowywanie inaczej określane jest co-packingiem i jest działaniem całościowym, obejmującym całkowite przygotowanie opakowań. Zazwyczaj zaczyna się od przygotowania projektu, by dążyć do końcowego zapakowania towaru. Foliowanie natomiast polega na pokrywaniu towaru folią wykonaną z tworzyw sztucznych. Taką folię przygotować można na gorąco, zgrzewając, bądź na zimno, używając do tego odpowiedniego kleju. Ostatnie działanie z wymienionych, czyli insertowanie, jest działaniem polegającym na dodawaniu do produktu głównego innych elementów, które mają na celu wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty. Zazwyczaj polega na foliowaniu, wklejaniu i kopertowaniu.

Najczęstszą formą pakowania kosmetyków jest umieszczanie ich w słoiczkach, butelkach bądź opakowaniach typu „air less”. Spotyka się również produkty zapakowane w kartony, tuby laminatowe i plastikowe. Każde z możliwych opakowań można zastosować w różnych pojemnościach i wielkościach. Można je dodatkowo uzupełnić w różnego rodzaju elementy dodatkowe – przykładowo pompki butelkowe, korki, zamknięcia.