e-commerce

E-commerce to rodzaj handlu, który realizowany jest w przestrzeni internetowej. Polega na zawieraniu transakcji handlowych za pomocą sieci niezależnie od tego, z jakich środków korzystają poszczególne strony. Na przestrzeni ostatnich lat sprzedaż internetowa znacznie wzrosła, a prognozy ekspertów wskazują, że trend ten utrzyma się jeszcze przez długi czas. Najważniejszym czynnikiem, który determinuje rozwój branży e-commerce, jest wzrost liczby aktywnych internautów, którzy dokonują zakupów w sieci. Obecnie szacuje się, że około 15 milionów osób w Polsce dokonuje zakupów online. E-commerce w bardzo wielu aspektach posiada naturalną przewagę nad tradycyjnymi zakupami. Internauci wskazują, że jest on mniej skomplikowany, wygodny oraz tańszy, a dodatkowo pozwala zaoszczędzić cenny czas. Rozwój usług internetowych owocuje także tym, że dokonywanie płatności online jest o wiele bardziej bezpieczne.

E-commerce – najczęściej wybierany kanał sprzedaży przez powstające przedsiębiorstwa

Rozwój konkretnej branży często automatycznie przekłada się na znaczną rozbudowę szeregu powiązanych usług. Dzisiaj stworzenie własnego sklepu internetowego to czynność, która nie wymaga zatrudnienia profesjonalnego zespołu programistów lub wynajęcia fachowej firmy. Powstało wiele aplikacji, które stanowią gotową usługę dla przedsiębiorstw zainteresowanych rozpoczęciem działalności związanej z e-commerce. Oprogramowania cechują się stosunkowo niskim kosztem, mogą być również powiązane z wielkością sprzedaży oraz ruchem występującym w sklepie internetowym. Występowanie stosunkowo niskich barier wejścia na rynek e-commerce powoduje, że sprzedaż online wyróżnia się dużą konkurencją, ponieważ swoje produkty i usługi w sieci oferują firmy z niemal wszystkich branży gospodarczy. Taka sytuacja jest oczywiście korzystna dla klienta, ponieważ firmy oferujące podobny asortyment muszę oferować atrakcyjne ceny i zwiększać jakość świadczonych usług.

Czy księgowość sklepu internetowego jest skomplikowana?

Wprowadzenie nowoczesnych kanałów sprzedaży, jest wyzwaniem dla sklepów internetowych oraz biur księgowych. E-commerce (https://www.ecpodatkowe.pl/e-commerce/) charakteryzuje się tym, że oferta asortymentu jest bardzo rozbudowana, a dodatkowo występuje rozpiętość cenowa. Poszczególne transakcje generują wiele operacji, jakie musi wykonać sklep internetowy. Wymienić można tu przede wszystkim zaksięgowanie wpłaty, realizacje zamówienia oraz wystawienie odpowiednich dokumentów magazynowych. Ostatni etap to generowanie faktur i wysyłka artykułów. Branża e-commerce coraz częściej wykorzystuje dokumenty w elektronicznej formie, które ułatwiają organizacje pracy i korespondencję z biurem rachunkowym. Sklepy prowadzące działalność związaną z e-commerce powinny podejmować więc współpracę z mobilnymi podmiotami.