Monitoring cen sklepów internetowych

W Polsce aktualnie jest zarejestrowanych ponad 50 tys. sklepów internetowych. Firmy konkurują między sobą przede wszystkim ceną. Inteligentne wyszukiwarki w sekundę pokazują nabywcy, u kogo może kupić najtajniej. Twoja sprzedaż może spadać tylko dlatego, że konkurencja oferuje dokładnie ten sam telewizor lub krem za niewiele mniejszą cenę.

Jakie korzyści wnosi do Twojego biznesu śledzenie cen konkurencji?

Profesjonalnie przeprowadzona usługa pozwoli Ci ustalić przyczynę spadającej sprzedaży. Monitoring cen sklepów internetowych potwierdza, czy powodem braku zakupów są zbyt wysokie ceny produktów w stosunku do konkurencji. Dodatkowo wskazuje na niskie ceny względem rynku, które nie wpływają znacząco na współczynnik konwersji, ale już na niższy niż możliwy do uzyskania przychód tak. Dzięki takim analizom chronisz swoją politykę cenową. Zyskujesz dostęp do cennych raportów, które są przygotowane dokładnie pod Twój biznes. Łatwo sprawdzisz, jaki konkurent zaniża cenę i dzięki temu możesz reagować, wprowadzając odpowiednią politykę cen i promocji. Ogromną zaletą jest wyeliminowanie manualnego sprawdzania, które jest żmudne i błędne. Kiedy Ty pracujesz, specjalnie powołani do tego detektywi zbierają dla Ciebie cenne informacje.

Kto powinien korzystać z monitorowania cen?

Analizy okazują się pożyteczne zarówno dla producentów, jak i sprzedawców. Monitorowanie cen jest przeznaczone dla przedsiębiorców, którzy chcą dobrze prosperować na nieustannie zmieniającym się rynku. Utrzymanie sprzedaży na odpowiednim poziomie jest celem obu grup, choć każda z nich może borykać się z innymi wyzwaniami i mieć zupełnie inne oczekiwania wobec monitoringu.

  • Producenci dzięki śledzeniu konkurencyjnych cen chronią swoją markę i politykę cenową. Na podstawie uzyskanych z monitoringu danych przedsiębiorca ustala, jaka firma sprzedaje jego produkty i za jaką cenę. Dokładnie sprawdzi udział swojego asortymentu na wirtualnej półce oraz skontroluje poszczególne kanały dystrybucyjne, chroniąc minimalne progi cenowe. Wprowadzając nowy produkt na rynek, może porównać go do podobnego wyrobu innych marek, ustalając wyjściową cenę.
  • Sprzedawcy dzięki określeniu cen u konkurencji mogą sporządzić dobrze dopasowane do rynku oferty, co w obliczu szybko zmieniającego się rynku jest niezbędne. Dzięki takim danym można w sprzedaży odpowiednio żonglować marżą – podnieść nieznacznie cenę lub delikatnie ją obniżyć. W ten sposób wykorzystujesz szansę na zwiększenie sprzedaży i zysków.

Sprawne funkcjonowanie na rynku e-commerce to umiejętność wykorzystania danych do budowania swoich strategii. Monitoring cen rywali to szybki i wydajny sposób na uzyskanie niezbędnych informacji. Dzięki temu jesteś dobrze przygotowany do aktualnych realiów rynkowych. Jeżeli chcesz mieć wszystko pod kontrolą, nie czekaj! Już dziś sprawdź, gdzie kupić taką usługę.