poniedziałek, Wrzesień 23, 2019

Konto ze zwrotem kosztów za paliwo? Zobacz, na co możesz liczyć

0
Konto ze zwrotem kosztów za paliwo? Zobacz, na co możesz liczyć

Tankowanie samochodu, to obok przeglądów i napraw, jeden z wyższych wydatków kierowców. Można jednak poczynić spore oszczędności, wybierając konto osobiste dedykowane osobom zmotoryzowanym. Sprawdź, co dzięki temu możesz zyskać.

Ten darmowy kalkulator obliczy za Ciebie cenę OC i AC w korzystnym pakiecie

0
Ten darmowy kalkulator obliczy za Ciebie cenę OC i AC w korzystnym pakiecie

Kończy Ci się polisa, a Ty nie masz czasu na spotkania z agentami i ubezpieczycielami? Jednocześnie chciałbyś znaleźć dla siebie polisę samochodową, która zapewni Ci odpowiednią ochronę i nie będzie za droga? Szczegóły dostępnych na rynku ofert możesz poznać bez wychodzenia z domu. Przedstawi Ci je kalkulator OC/AC.

Zaproś więcej potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich produktów lub usług w prosty sposób – skorzystaj z platformy REDLINK

0
Zaproś więcej potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich produktów lub usług w prosty sposób – skorzystaj z platformy REDLINK

Platforma REDLINK to świetny sposób na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów na Twoim rynku! Platforma umożliwia wysyłanie, optymalizowanie oraz kontrolowanie wszystkich wiadomości dostarczanych do obecnych i potencjalnych klientów.

Najlepszym rozwiązaniem dla firm, jakie oferuje platforma REDLINK są profesjonalne kampanie email. Mogą to być przeróżne wiadomości wysyłane za pomocą skrzynki elektronicznej do wybranych odbiorców. Pozwalają wysłać ogromną ilość komunikatów w tym samym momencie. Klienci znajdujący się w różnych miejscach na świecie otrzymują w danej chwili Twoją wiadomość. Mają możliwość zapoznania się z nią i aktualnego skorzystania z jej oferty. Kampanie e mail wysyłane za pomocą platformy REDLINK to głównie newslettery, dzienniki elektroniczne oraz przeróżne reklamy, promocje i rabaty. Nie generują żadnych dodatkowych kosztów, wystarczy, że masz odpowiedni sprzęt komputerowy, bazę odbiorców oraz dostęp do Internetu i już możesz rozpocząć pierwszą kampanię email.

Kampania email – skuteczna forma promocji Twoich produktów lub usług

Każdy nowy przedsiębiorca oraz obecny już na rynku od pewnego czasu musi stale walczyć z konkurencją. Najlepszym wyjściem są skuteczne działania marketingowe, które pozwalają przyciągnąć nowych konsumentów, a także utrzymać pozytywne relacje z obecnymi.

Reklama firmy oraz budowanie pożądanego wizerunku to podstawa od, której swoją pracę powinna zacząć każda firma. Współcześnie promocja firmy zazwyczaj rozpoczyna się od Internetu. Klienci poszukując danych produktów lub usług chętnie sprawdzają ich obecność w Internecie, szukają informacji na ich temat, czytają fora oraz poznają wady i zalety, a także cenę towaru/usługi. Dlatego też każda firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową, na której godnie zaprezentuje swoje usługi oraz towary.

Jednak sama strona internetowa firmy nie jest zbyt wystarczająca, po za tym klient nie zawsze może do niej szybko dotrzeć. Dobrym sposobem na rozpowszechnienie swojej marki są skuteczne działania marketingowe umożliwiające utrzymanie stałego kontaktu z klientem np.  regularna kampania email. Skutecznie zarządzana kampania mailingowa pozwala na szybki i efektywny kontakt z ogromną ilością odbiorców.

Kampanie email to jedne z najefektywniejszych form marketingu firmy, które mocno angażują odbiorców. Do potencjalnych oraz obecnych klientów trafiają za jej sprawą spersonalizowane wiadomości, które zachęcają do skorzystania z usług lub kupna produktów. Kampania nie może być przeprowadzana nieodpowiednio, najlepiej, jak będzie wykonywana przez specjalną platformę np. REDLINK, która umożliwi jej prawidłowe prowadzenie.

Adekwatna kampania email musi składać się z kilku istotnych kwestii:

  •       bazy klientów obecnych i potencjalnych (możliwość rozbudowania bazy)
  •       zarządzania i kontrolowania bazami adresowymi
  •       tworzenia angażujących i spersonalizowanych treści
  •       regularnej wysyłki newsletterów
  •       obsługi informacji zwrotnych (reklamacje, zapytania)

Tylko w taki sposób prowadzone kampanie mailowe mają, jakikolwiek sens i pozwalają poszerzyć grono konsumentów. Wiele przedsiębiorców z całego świata docenia ich działanie i nie żałuje swojej decyzji. Zwiększyli oni zyski ze sprzedaży i cieszą się stale powracającymi zamówieniami od swoich klientów.

Chciałbyś posiadać lojalną grupę konsumentów i mieć z nimi dobre relacje? Sprawdź już dziś, co możesz osiągnąć, dzięki platformie redlink.

Oszczędzaj na zakupach z kuponami rabatowymi!

0
Oszczędzaj na zakupach z kuponami rabatowymi!

Marki, które posiadają sklepy internetowe, bardzo często oferują swoim klientom różnego rodzaju promocje. To właśnie dlatego w niektórych okresach można natrafić na bardzo okazyjne ceny. Istnieje jednak przekonanie, że większość z nich to tzw. pic na wodę, czyli obniżka, która dobrze wygląda tylko na papierze, a w rzeczywistości jest zwykłym chwytem marketingowym. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak nie dać się oszukać i trafić na naprawdę dobre okazje, na których w rzeczywistości uda nam się zaoszczędzić.

Gdzie szukać promocji?

Dobre kody rabatowe można spotkać np. na stronie, która już ze względu na treść domeny może to sugerować – https://www.dobrekody.pl . Tego typu witryny to pewnego rodzaju zbiory zniżek do różnych sklepów. Znajdziemy tutaj wszystkie najpopularniejsze marki. Będą to kody przydzielane zarówno na zamówienia online, jak i na zakupy w sklepach stacjonarnych. Wystarczy dotrzeć do interesującej nas zniżki i pobrać kod. Jeżeli zdecydowaliśmy się na zakupy w sklepie internetowym to, gdy dodamy już do koszyka wszystkie interesujące nas produkty, w karcie podsumowania powinniśmy znaleźć specjalną rubrykę, w której będzie miejsce na wpisanie kodu, wystarczy przepisać dokładnie ciąg cyfr i liter, a od kwoty, jaka przyszłoby nam zapłacić, zostanie potrącona odpowiednia zniżka. W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym również można korzystać z rabatów. Wtedy to przy kasie wystarczy pokazać kod, który otrzymaliśmy. Niektóre sklepy posiadają również dedykowane aplikacje mobilne, na które to kody przyznawane są personalnie dla konkretnego klienta.

Za co otrzymamy kupony rabatowe?

To bardzo rozległa tematyka, ponieważ sklepy i marki chwytają się bardzo wielu form promocji. Najczęściej zniżki przydzielane są z okazji okresów i dni w kalendarzu, którym sprzyjają różnego rodzaju promocje. Będą to Święta Bożego Narodzenia, walentynki, czarne piątki itd. Przecenionego asortymentu można szukać również po sezonie. To właśnie dlatego lepiej kupić buty zimowe latem, a kurtkę na wiosnę. Inna forma to otrzymywanie kodów w zamian za jakąś mikro aktywność, którą musi wykonać klient. Najczęściej będzie to polubienie fan page’a na Facebooku, Instagramie, lub np. zapisanie się na newsletter. To obopólna korzyść, ponieważ marka zyskuje dzięki temu dodatkową powierzchnię reklamową, a w zamian nagradza konkretnego klienta np. 10-procentową zniżką. To bardzo uczciwa wymiana, która niejako reguluje rynek zakupowy. Należy jedynie pamiętać, że takie zniżki są najczęściej jednorazowego użytku, dlatego kod wpisany drugi raz lub przez inną osobę, najpewniej nie zadziała.

Jak złożyć wniosek o Kindergeld i komu on przysługuje?

0
Jak złożyć wniosek o Kindergeld i komu on przysługuje?

W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy temat, który zainteresuje w głównej mierze naszych rodaków w Niemczech. Bardzo często zdarza nam się z różnych względów (najczęściej zarobkowych) opuścić ojczyznę i przenieść za zachodnią granicę. Niemcy to kraj bardzo dobrze rozwinięty gospodarczo, jednak w wielu przypadkach początki bywają trudne. To właśnie dlatego dobrze jest złożyć wniosek o Kindergeld, czyli pozyskanie specjalnego świadczenia przeznaczonego na wychowanie i utrzymanie potomków.

Niemcy przychylni dla imigrantów

Dobra informacja na temat wniosku o Kindergeld jest taka, że niemiecki rząd jest dosyć przychylnie nastawiony do osób imigrantów z innych krajów, dlatego stosunkowo często decyduje się przyznawać różnego rodzaju świadczenia. Druga dobra informacja jest taka, że w ostatnim czasie wysokość takich świadczeń uległa zmianie, oczywiście na korzyść osób, które będą je otrzymywać. Trzecia dobra wiadomość, to fakt, że gdy złożymy wniosek o Kindergeld, a państwo niemieckie zdecyduje nam się go udzielić, będzie on wypłacany na dzieci aż do 25 roku życia. Jego wysokość oczywiście w głównej mierze jest uzależniona od liczby posiadanych dzieci oraz od charakteru rodziny. Jeżeli rodzice mieszkają razem, to najczęściej świadczenia wypłaca się matce. W poszczególnych przypadkach decyzja może być inna, jednak zazwyczaj okazuje się ona pozytywna. Sytuacja ma się inaczej w przypadku, gdy rodzina jest rozbita, małżonkowie pozostają w separacji lub nie zdecydowali się mieszkać razem. W takim wypadku składając wniosek o Kindergeld, można się spodziewać, że jeżeli świadczenie zostanie pozytywnie rozpatrzone, to pieniądze będzie otrzymywała osoba, z którą mieszka dziecko lub dzieci.

Kindergeld dla dzieci w Polsce

Warto wspomnieć, że z wniosku o Kindergeld mogą skorzystać również rodziny zastępcze, lub małżonkowie, którzy zdecydowali się adoptować dzieci. Podobnie bywa w przypadku rodzin patchworkowych, czyli gdy dzieci pochodzą z wcześniejszych małżeństw. Warto również dodać, że istnieje możliwość złożenia wniosku o Kindergeld dla dzieci mieszkających w Polsce. Wystarczy, że jedno z rodziców pracuje w Niemczech. Jak już wspominaliśmy, rząd niemiecki jest dosyć przychylny, jeśli chodzi o świadczenia socjalne, dlatego warto próbować. Niestety jak w przypadku większości tego typu świadczeń, konieczne jest dopełnienie wszelkich formalności. Może być to trudne dla osób, mających problem z językiem lub nieznających prawa tego kraju. To właśnie dlatego czasem dobrze jest zwrócić się do odpowiednich instytucji, które pomogą doprowadzić cały proces sukcesywnie do końca.

Nowe oferty finansowania dla firm i wolnych zawodów

0
Nowe oferty finansowania dla firm i wolnych zawodów

Prowadząc firmę, potrzebny jest zastrzyk gotówki na dalszy rozwój. Jeśli więc szukasz idealnego finansowania dla swojej działalności gospodarczej, warto wziąć pod uwagę ofertę instytucji Centrum Finansowania Biznesu, a w szczególności proponowany kredyt na oświadczenie.

Jest to kredyt na oświadczenie ze wsparciem rządowym. Mogą z niego skorzystać osoby, które wykonują wolny zawód i prowadzą swoją firmę w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Oferujemy np. kredyt dla lekarza czy kredyt dla prawników. Dlaczego takie rozwiązanie się opłaca – przede wszystkim ze względu na to, że na decyzję kredytową oczekujesz tylko piętnaście minut. To znacznie krócej, niż na przykład bezpośrednio w instytucji bankowej, a do tego możesz liczyć na to, że Centrum Finansowania Biznesu wybierze najbardziej korzystną dla Ciebie ofertę. Najczęściej finansowanie jest możliwe, jeśli spełnisz określone warunki związane z przedstawieniem konkretnych dokumentów.

Starając się o kredyt na oświadczenie dla swojej firmy, musisz jedynie okazać dowód osobisty i jeden z dokumentów do wyboru: oświadczenie o wynikach finansowych z ostatniego kwartału, PIT z załącznikiem B za rok ubiegły lub podsumowanie miesięczne Książki Przychodów i Rozchodów za ostatnie pół roku. Nie są to wygórowane wymagania, a jeśli je spełnisz, istnieje większe prawdopodobieństwo, że otrzymasz finansowanie, które Cię w pełni usatysfakcjonuje.

Nie musisz analizować ofert instytucji bankowych krok po kroku – propozycja Centrum Finansowania Biznesu wypada bardzo korzystnie. Wyobraź sobie, że możesz pożyczyć nawet do 650 tysięcy złotych i spłacać taką kwotę maksymalne przez dwanaście lat. Nie musisz podawać na co chcesz przeznaczyć środki pieniężne, więc możesz nimi zarządzać tak, jak jest Ci wygodnie, w tym decydując się na konsolidację. Długi okres spłaty zachęca do wzięcia większej sumy pieniężnej, gdyż nawet wtedy budżet Twojej firmy nie będzie tak mocno obciążony. A środki na koncie bankowym ujrzysz bardzo szybko po zawarciu umowy.

Nawet w przeciągu jednego dnia roboczego pożyczone środki powinny znaleźć się na Twoim rachunku bankowym. Nie potrzebujesz poręczycieli ani żadnego zabezpieczenia finansowego, by wybrana przez Ciebie kwota mogła znaleźć się na Twoim koncie. Jeśli chodzi o wysokość przyznawanej sumy pieniężnej, to instytucja Centrum Finansowania Biznesu bierze pod uwagę zdolność finansową Twojej firmy, jednak nie tą obecną, ale tą, która jest realna w przyszłości. Jeśli szukasz idealnego finansowania dla swojej działalności, weź pod uwagę niskie oprocentowanie kredytu na oświadczenie, które jest możliwe dzięki gwarancji de minimis.

Jak wykorzystać Jednolity Plik Kontrolny w swojej działalności?

0

Wielu przedsiębiorców, na początku wprowadzania Jednolitego Pliku Kontrolnego, było oburzonych nakładanymi na nich nowymi obowiązkami prawnymi. Tworzenie dodatkowej bazy danych, po pierwsze stanowiło dla nich dodatkowe obciążenie pracą, po drugie – oznaczało konieczność jeszcze większej sprawozdawczości, czy nawet jak to określali „spowiadania” się organom skarbowym. Część z nich zauważyła jednak możliwości jakie daje wprowadzenie JPK w swojej firmie i postanowiła skorzystać z tej opcji. Jak więc wykorzystać plik do własnych celów i sprawić by jego działanie przysparzało korzyści nie tylko Skarbowi Państwa?

Jednolity Plik Kontrolny – strukturalnie uszeregowana prawda

Jednolity Plik Kontrolny jest niczym innym jak specyficznym rodzajem bazy danych. Tworzonej przez podatników na podstawie dokonywanych transakcji gospodarczych oraz dokumentujących ją odpowiednich dokumentów finansowych i dowodów księgowych. Ustawodawca w ramach wprowadzania reformy, określił jak dokładnie wyglądać ma plik. Podał jego wygląd, podział, struktury i sposób wypełnienia. Dzięki temu, z założenia wszyscy podatnicy mają przekazywać do organów skarbowych jednolitą (czyli w praktyce tak samo stworzoną) informację finansowo – księgową. Ta pierwsza cecha charakterystyczna JPK może zostać wykorzystana przez każdego przedsiębiorcę, szczególnie w przypadku większych podmiotów. Forma tworzenia JPK ogranicza w pewien sposób „kreatywność” księgowych, osób zajmujących się finansami, itp. W rękach Zarządu, JPK może być więc wiarygodnym źródłem informacji, które dość łatwo zweryfikować. Dlatego, warto rekomendować zapoznanie się właścicieli oraz zarządzających firmami do tego pliku i korzystania z niego – tak aby samodzielnie sprawdzić własne finanse.

Możliwości porównawcze, analityczne i nowoczesne narzędzie planistyczne

Analizując dalej cechy Jednolitego Pliku Kontrolnego, warto zauważyć jedną z jego cech głównych – „jednolitość”. Oznacza ona w uproszczeniu, że praktycznie wszystkie pliki JPK będą wyglądać bardzo podobnie. Jest więc przynajmniej teoretycznie możliwość ich porównywania. Będzie to ważne, szczególnie w przypadku tak zwanych podmiotów powiązanych lub współpracujących. Dzięki JPK, można porównać działanie dwóch z nich. Co więcej, JPK pozwala na porównanie danych w czasie. Czyli np. z danego i poprzedniego roku, kwartału, czy nawet miesiąca. Dzięki takiej samej formie prowadzenia swoistego rodzaju sprawozdawczości, każdy przedsiębiorca może zauważyć w życiu swojej firmy rodzaje cykli, czy trendów i w ten sposób planować działania na przyszłość.

Podsumowanie i rekomendacje

Jednolity Plik Kontrolny jest narzuconym przez ustawodawcę odgórnym obowiązkiem, dla prawie wszystkich przedsiębiorców w kraju. Bez względu na wielkość podmiotu gospodarczego (czy jest to mikro, mały, średni czy duży przedsiębiorca), musi on wprowadzić pewne zmiany, procedury oraz dołożyć odpowiednią ilość pracy. Docelowo Jednolity Plik Kontrolny ma zastąpić znane do tej pory tradycyjne deklaracje podatkowe, w tym deklaracje VAT’owskie. Na razie jednak został wprowadzony obok istniejących zobowiązań i konieczności – bez wątpliwości dokładając podatnikom pracy. Warto jednak zastanowić się, jak tę wykonaną pracę wykorzystać, skoro w praktyce i tak należy ją zrobić. Odpowiednie wykorzystanie dostępnych danych, może stanowić ciekawe narzędzie zarówno w kontrolowaniu większych podmiotów gospodarczych, jak i planowaniu kroków na przyszłość.

Zegarek dla biznesmena

0
Zegarek dla biznesmena

Przy tworzeniu codziennych stylizacji powinniśmy zadbać również o odpowiednie dodatki. Tylko wtedy cały zestaw będzie spójny i dopracowany. Warto zaopatrzyć się w elementy, które będziemy mogli dość często wykorzystywać. Przy pomocy odpowiednich akcesoriów ożywimy nawet najbardziej klasyczne stroje.

Zegarki Festina sprawdzą się w tej roli idealnie. Istotne jest aby prawidłowo dobrać konkretny wzór do codziennych ubrań. W większości przypadków dobrym wyborem będą bardziej sportowe modele. Nie będziemy musieli ich zbyt często zmieniać. Jednak przy prawidłowym dobraniu wzorów zyskamy możliwość noszenia ich również z koszulami. Z tego powodu warto dokładnie przemyśleć zakup.

Najbardziej popularne są oczywiście produkty ze skórzanymi elementami. Zapewniają komfort w trakcie noszenia. Szczególnie jeśli wszystkie detale są odpowiednio wykonane. Warto porównać ze sobą różne produkty i na tej podstawie dokonać wyboru. Pasek powinien być dla nas komfortowy. Z tego powodu miękkość jest ważna. Szczególnie jeśli planujemy nosić zegarek bardzo często. Szerokość oraz wielkość całości powinna być dopasowywana indywidualnie. Zależy to od wymiarów ręki.

Powinniśmy jeszcze przed zakupem przymierzyć różne warianty i na tej podstawie określić co wygląda najlepiej. Da nam to możliwość wybrania najkorzystniejszego produktu. Kolejna kwestia to oczywiście kolorystyka. Tu na uwadze musimy mieć ogólny wygląd naszej garderoby. W większości przypadków będziemy w stanie wytypować najczęściej powtarzające się barwy. Warto wziąć je pod uwagę i dobrać do nich zegarek. Najważniejsze jest tu trzymanie się konkretnej tonacji.

Większość ludzi powinna ograniczyć się do ciepłej lub chłodnej. Jest to determinowane przez odcienie skóry oraz włosów. Warto być tego świadomym i nie mieszać ze sobą złota oraz srebra. Mogłoby to wyglądać bardzo niekorzystnie i zaburzać całą stylizację. Istotne jest trzymanie się podstawowych zasad i staranne dopasowywanie do siebie poszczególnych elementów. Uzyskamy wtedy efektowny strój.

Planujesz założyć własną działalność? Wybierz odpowiednie biuro księgowe i powierz swoją dokumentację w ręce fachowców!

0
Planujesz założyć własną działalność? Wybierz odpowiednie biuro księgowe i powierz swoją dokumentację w ręce fachowców!

Zakładając własną działalność gospodarczą często boimy się, że sobie nie poradzimy. Głównie przeraża nas cała dokumentacja i papierologia. Możemy mieć również problemy z rozliczaniem faktur i ich archiwizowaniem, podatkami, składkami oraz pitami. Dlatego świetnym wyjściem z sytuacji jest powierzenie opieki nad naszą firmą dla biura rachunkowego.

Biura rachunkowe zajmują się – księgowością i rachunkowością. Księgowość to rodzaj ewidencjonowania stanu posiadanych składników majątkowych oraz źródeł ich finansowania. Polega na szerokiej dokumentacji i potwierdzeniach uzyskania przychodów pieniężnych oraz udokumentowanych zdarzeń gospodarczych, które miały wpływ na nasz majątek. Księgowość stanowi część większej dziedziny, jaką jest rachunkowość.

Rachunkowość składa się z dwóch głównych części – księgowości kalkulacyjnej oraz sprawozdawczej. Obejmuje perspektywę finansową, zarządczą oraz podatkową firmy.

Zakładając własną firmę powinniśmy, zatem udać się do wybranego biura księgowego i poprosić o pomoc nadzorowania dokumentacji naszej działalności. Biura księgowe pełnią formę usługową na rzecz różnych działalności gospodarczych. Zajmują się szeroko pojętą księgowością oraz doradztwem podatkowym. Zapewniają fachowe i kompleksowe usługi księgowe i podatkowe.

Czym zajmują się biura rachunkowe?

W ofercie większości biur podatkowych znajdziemy – księgowość, doradztwo podatkowe, płace i ZUS. Osoba nieznająca się na rozliczeniach i chcąca otworzyć własną działalność powinna powierzyć swoją dokumentację właśnie dla wybranego biura rachunkowego. Dzięki temu będzie działała zgodnie z prawem oraz uzyska możliwość najlepszego sposobu rozliczania dla siebie i konsultacji z księgową. Świetnym przykładem jest biuro księgowe Poznań.

Biura rachunkowe zajmują się wszystkimi zagadnieniami związanymi z księgowością firm. Najlepiej wybierać biura rachunkowe, które działają wiele lat na rynku i mają dużo zadowolonych klientów. To właśnie dzięki kwalifikacjom oraz doświadczeniu księgowych pracujących w biurach rachunkowych możemy uzyskać kompleksową obsługę naszej firmy od strony dokumentacji (podatki, księgowość, ZUS).

Biuro księgowe Poznań – oferta na najwyższym poziomie

Biuro księgowe Poznań to idealny wybór dla osób otwierających własną działalność. Właśnie tam otrzymamy fachową obsługę oraz pomoc przy otwarciu firmy.

Pracownicy zatrudniani w biurze w Poznaniu mają szeroką wiedzę oraz doświadczenie. Potrafią prowadzić księgowość firm z różnych branży, chętnie służą pomocą i gwarantują obsługę na najwyższym poziomie. Doskonale dobiorą Tobie formy płatności i rozliczenia, poprowadzą Księgi przychodów i rozchodów, a także pomogą z obsługą kadrowo-płacową. Zapewniają doradztwo, przygotowanie sprawozdań do GUS oraz pomoc przy uzupełnieniu dokumentacji kredytowej lub leasingowej. Pomogą Ci wypełnić przeróżne wnioski i dokumenty potrzebne do dotacji unijnych oraz dotacji z Urzędu Pracy.

Biuro księgowe Poznań to pewność, że Twoja firma szybko się rozwinie i nie będzie tracić pieniędzy na zbędne wydatki. Z pomocą wykwalifikowanych księgowych staniesz się doskonałym i prężnie działającym przedsiębiorcom. Nie będziesz musiał tracić czasu na archiwizowanie dokumentów i będziesz mógł go poświęcić na cenniejsze sprawy.  Nie zastanawiaj się, zatem, tylko udaj się do biura rachunkowego Poznań lub dowiedz się więcej informacji na jego temat na bilans Poznań.

Korekta pit za 2017 rok od a do z

0
Korekta pit za 2017 rok od a do z

Samo złożenie formularza PIT, jest dla części podatników sytuacją stresującą. Nic więc dziwnego, że możliwość popełnienia błędów oraz konieczność złożenia odpowiedniej korekty deklaracji podatkowej, jest dla części osób bardzo trudna. W wypadku jednak, jeżeli podatnik zauważy błędy w swoim zeznaniu rocznym, nie powinien panikować, ani liczyć na to, że skarbówka „nie zauważy”. Warto skorzystać z instytucji jaką przewidział ustawodawca –korekty pit.

Korekta PIT – samodzielna możliwość poprawki, formy

Po pierwsze, korektę pit za 2017 rok każdy podatnik może przygotować samodzielnie. Jej przygotowanie nie różni się w zasadzie od pracy nad pierwotnie złożoną deklaracją podatkową. Korektę składa się bowiem na tym samym formularzu, zaznaczając jedynie inny cel deklaracji podatkowej – czyli w tej sytuacji: korekta zeznania.

Korektę pit 2017 można więc przygotować na trzy zasadnicze sposoby:

  1. Tradycyjnie, w formie papierowej – składanej bezpośrednio do organu podatkowego, np. w biurze podawczym lub w okienku urzędu skarbowego. Niektóre urzędy w okresach większych obłażeń pracą, stosują również tak zwane PITomaty – czyli maszyny, w których można złożyć deklarację PIT;
  2. Tradycyjnej formie korespondencyjnej – deklarację przygotowaną w formie papierowej, podatnik może wysłać do odpowiedniego organu podatkowego listem poleconym, za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska). Data widniejąca na pieczęci potwierdzenia nadania listu poleconego jest datą złożenia deklaracji, zaś potwierdzenie nadania listu poleconego wystarczy, jako dowód złożenia deklaracji;
  3. Elektronicznej formie e-deklaracji – w tej kwestii podatnik może skorzystać z aplikacji zapewnianych przez Ministerstwo Finansów lub ze specjalnych programów komercyjnych, umożliwiających przygotowanie oraz złożenie deklaracji e-PITy. Odpowiednie użycie programu pozwala na przesłanie deklaracji przez specjalne bramki Ministerstwa, a w ramach potwierdzenia – podatnik otrzymuje Urzędowe Poświadczenie Odbioru, będące potwierdzeniem równorzędnym to potwierdzenia nadania listu poleconego.

Najważniejsze zasady – dlaczego warto

Korektę pit 2017 należy z założenia złożyć w przypadku samodzielnego wykrycia błędów w deklaracji podatkowej PIT za zeszły rok. Warto pamiętać, że najpopularniejsze zobowiązania podatkowe przedawniają się dopiero po upływie 5 lat od zakończenia roku podatkowego, w którym stały się wymagalne. Np. Jeżeli zobowiązanie podatkowe powinno być uregulowane do 30 kwietnia 2018 roku, to organy mają możliwość „ścigania” podatnika aż do końca 2023 roku .Najprawdopodobniej nie warto więc liczyć na to, że skarbówka nie zauważy naszych błędów. Warto pamiętać, że samodzielne złożenie korekty pit 2017, może pozwolić uniknąć negatywnych konsekwencji. W przypadku, jeżeli to kontrola podatkowa wykaże błędy, wtedy podatnik ma zdecydowanie ograniczone możliwości obrony.

Podsumowanie i rekomendacje

Przygotowanie PIT może być dla osób, które nie znają się na kwestiach finansowo – księgowych, dość trudne. Nic więc dziwnego, że w przypadku znalezienia błędów podatnicy mogą czuć, że sobie nie poradzą. W tym miejscu warto zaznaczyć, że korekta PIT nie jest trudniejsza, niż standardowa deklaracja podatkowa. W przypadku osób, które wymagają wsparcia warto pomyśleć o pomocy znajomych, bliskich lub specjalistów. Na rynku dostępnych jest również wiele programów np. do wypełniania e-deklaracji, które umożliwiają również przygotowanie i złożenie korekty pit.

ZOBACZ TEŻ